Iranian Agriculture News Agency

نجفی خبر داد:

کسب رتبه سوم استانی اهر در تولید زعفران

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر از کسب رتبه سوم استانی اهر در تولید زعفران خبر داد.

کسب رتبه سوم استانی اهر در تولید زعفران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، علی نجفی ضمن نظارت بر کوددهی پاییزه مزارع زعفران از توزیع پیازچه رایگان این گیاه به میزان 1740 کیلوگرم از محل اعتبارات اوراق خزانه اسلامی طرح اصلاح و نوسازی باغات میوه خبر داد و گفت: امسال افزایش 3 هکتاری کشت زعفران را داشتیم که در مجموع، سطح زیرکشت این محصول به 28 هکتار رسید و 100کیلوگرم نگین زعفران (زعفران خالص) برداشت شد.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی موجود در این منطقه زعفران تولید شده از بالاترین کیفیت برخوردار است و متوسط عملکرد آن 4 کیلوگرم در هکتار بوده است. در مزارعی که کود سرک ازته در دو مرحله پس از اتمام برداشت گل در آذرماه و همچنین اوایل اسفند تا اوایل فروردین‌ماه، بکار برده شده عملکرد محصول تا 8کیلوگرم در هکتار (نگین خالص زعفران) نیز افزایش یافته است.

نجفی بیان کرد: با توجه به اینکه زعفران گیاهی است چند ساله، با نیازآبی کم و دارای خاصیت دارویی، این گیاه در مواقعی از سال (مهر تا اردیبهشت سال آینده) که سایر محصولات به آب نیازی ندارند آبیاری می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود جهت دستیابی به اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی، مقابله با خشکسالی و تغییر الگوی کشت، افزایش صادرات غیرنفتی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و افزایش اشتغال جوانان و زنان روستایی به کشت محصولات کم نیاز ازجمله زعفران و سایر گیاهان داروئی اقدام نمایند.

وی در ادامه افزود: با توجه به قیمت‌های کنونی، زعفران منبع درآمد نسبتا مناسبی برای تولیدکنندگان می‌باشد که در این راستا جهت دریافت راهنمایی‌ها و مشاوره فنی لازم به مدیریت و یا مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید