Iranian Agriculture News Agency

اسدی:

وظیفه روابط عمومی های بخش کشاورزی اطلاع رسانی دقیق اخبار امنیت غذایی است

مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: وظیفه روابط عمومی های مجموعه جهاد کشاورزی اطلاع رسانی دقیق اخبار امنیت غذایی و ایجاد فضای آرامش در جامعه است.

وظیفه روابط عمومی های بخش کشاورزی اطلاع رسانی دقیق اخبار امنیت غذایی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، امین اسدی در دومین نشست قرارگاه جهاد تبیین سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و جلسه شورای روابط عمومی های بخش کشاورزی با تبریک کسب مقام برتر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در میان ۳۲ استان گفت: این موفقیت به سبب همکاری کارکنان و روابط عمومی مدیریتهای جهاد کشاورزی استان بوده است که برای ادامه دار شدن این موفقیت همکاری هرچه بیشتر میان مجموعه امری ضروری است و به کمک اداره کل دامپزشکی استان و روابط عمومی این مجموعه، همین موضوع در حوزه  دامپزشکی برای من رقم خورد.

وی ضمن تشکر از دکتر رضازاده، مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دکتر رضازاده در دوره فعالیت و مدیریت خود، یک جایگاه واقعی و به شکل دولتی برای روابط عمومی ها در نظر گرفته اند و این اقدام منجر به صدور ابلاغیه توسط وزیر جهاد کشاورزی در دی ماه سال گذشته شده است و به سبب آن روابط عمومی ها مستقیما با ریاست و مدیران عامل آن سازمانها فعالیت کنند که امید است این ابلاغیه در خانواده بزرگ جهاد کشاورزی سراسر کشور اجرایی شود.

وی افزود: روابط عمومی هر مجموعه و سازمان، ویترین و تریبون آن مجموعه است و اگر بتواند ارتباط و تعامل مناسبی با رسانه ها، مطبوعات و صداوسیما داشته باشد، علاوه بر جلوگیری از حملات رسانه ای، می تواند خدمات مدیر، رئیس و حتی وزیر مجموعه را ارائه و تبیین کند.

اسدی ادامه داد: مفهوم واژه جهاد و تبیین در دل خود این واژه ها نهفته است. جهاد به معنای کار بی وقفه و خالصانه است که در راه خدا انجام می شود؛ تبیین نیز به معنای بیان روشن و روشنگری بوده و ما را موظف می کند خدمات ارائه شده از سوی مدیران و مسئولان ذی ربط را به سمع و نظر آحاد مردم برسانیم.

وی همچنین بیان کرد: مردم حق دارند از خدمات صورت گرفته توسط خادمان خود آگاهی داشته باشند و این وظیفه  خطیر اهالی رسانه جهاد کشاورزی است. در این عرصه بحث اطلاع رسانی امنیت غذایی باعث حفظ امنیت ملی کشور می شود و این مسئولیت برعهده روابط عمومی و رسانه مجموعه است و در صورت عدم اطلاع رسانی صحیح و عدم ارائه اخبار مربوطه منجر به انحراف افکار عمومی می گردد.

اسدی افزود: صفر تا صد سازمان در دستان روابط عمومی آن است، یعنی روابط عمومی می تواند سازمانی را به اوج خود برساند یا به زمین بزند و غفلت در انتشار اخبار متوجه این گروه است. عرصه رسانه و روابط عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که خوشبختانه در دولت، سازمان های زیرمجموعه ی دولت و وزارتخانه ها توجه ویژه ای به آن شده است.

وی در پایان با اشاره به انتشار اخبار زرد گفت: نکته مهمی که وجود دارد، عدم وقت کشی هنگام قرارگیری در آماج حملات و انتشار اخبار زرد است. یعنی اگر خبر سو در نطفه خفه نشده و منتشر شود، هزینه بسیار زیادی را متحمل خواهیم شد پس می بایست مدیریت رسانه در اولویت قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید