Iranian Agriculture News Agency

تعیین مشوق‌ها برای یکپارچگی اراضی کشاورزی با جدیت دنبال شود

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: برای استقبال کشاورزان از طرح تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی لازم است مشوق‌هایی نظیر خدمات بیمه‌ای محصولات کشاورزی، استفاده از تسهیلات بانکی و... در نظر گرفته شود.

تعیین مشوق‌ها برای یکپارچگی اراضی کشاورزی با جدیت دنبال شود

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی در نشست شورای مدیران سازمان که با موضوع بررسی و ارائه برنامه‌ها و اقدامات در دست اجرای معاونت‌ها و دفاتر تخصصی سازمان برگزار شد‌، بیان کرد: باید از ظرفیت‌های معاونت‌ها و زیربخش‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارائه مشوق‌های حمایتی برای اجرای طرح تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی استفاده شود.

وی افزود: همچنین لازم است تسریع، تسهیل و حصول نتیجه در کارها و ارائه خدمات مطلوب به مردم در دستور کار معاونت‌ها و دفاتر تخصصی سازمان قرار گیرد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور مهمترین وظیفه سازمان را سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت فعالیت‌ها در حوزه زمین بیان کرد و گفت: برای اجرای بهتر و سریع‌تر کارها، معاونت‌ها و دفاتر تخصصی جلسات مستمر با واحدهای متناظر استانی خود به صورت وبیناری داشته باشند و اجرای دقیق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره در استان‌ها را نظارت، پیگیری و نتیجه را گزارش کنند.

افلاطونی انجام امور از طریق پنجره واحد مدیریت زمین را یک تکلیف قانونی برشمرد و افزود: هوشمندسازی خدمات سازمان از اولویت‌هاست و لازم است هر واحد یک رابط سامانه‌ای را به دفتر فناوری معرفی کند تا این اقدام با سرعت و کیفیت بهتری انجام پذیرد.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی دپارتمان حقوق زمین نیز از دیگر نیازهای این بخش است که باید پیگیری شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با تأکید بر لزوم معرفی وظایف و مأموریت‌های واقعی این سازمان در افکار عمومی خاطرنشان کرد: حضور در رویدادهای مختلف و اطلاع‌رسانی مستمر در قالب هر روز حداقل یک خبر عملکردی و توسعه‌ای ارسالی از سوی هر دفتر ستادی و استانی می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

وی افزود: ابلاغ برنامه تکلیفی سال ۱۴۰۲ به استان‌ها، اختصاص سهمیه سرباز امریه‌ای برای سازمان و پیشرفت در زمینه هوشمندسازی و سامانه‌ای کردن فعالیت‌ها و خدمات سازمان از اقدامات خوبی است که اخیرا محقق شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید