Iranian Agriculture News Agency

مدیر عملیات هواپیمایی خدمات ویژه خبر داد:

تجهیز هواپیماهای خدمات ویژه به سیستم فوم/ آتش را در محل فریز می‌کنیم

هواپیماهای شرکت خدمات ویژه کشورمان مجهز به سیستم "فوم" بوده که یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا است و می‌تواند آتش را در محل فریز کند.

تجهیز هواپیماهای خدمات ویژه به سیستم فوم/ آتش را در محل فریز می‌کنیم

مدیر عملیات شرکت هواپیمایی خدمات ویژه امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی مانور اطفاء حریق طی دو روز در جنگل‌های استان گلستان انجام شد.

محمد جمالیان افزود: روز پنج‌شنبه عملیات در شهرستان گرگان و امروز در منطقه آق‌قلای گلستان با موفقیت انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات در راستای سنجیدن توان دفاعی یگان در رویارویی با آتش‌سوزی و حوادثی از این دست بوده است.

مدیر عملیات شرکت هواپیمایی خدمات ویژه ادامه داد: شرکت هواپیمایی خدمات ویژه با دارا بودن هواپیماهایی با آخرین مدل که در کشورهایی همچون آمریکا، کانادا، نیوزیلند، آرژانتین، برزیل و... نیز مشغول به پرواز است می‌تواند در برخورداری با حوادث فعال عمل کند.

جمالیان تصریح کرد: استفاده از نیروهای امدادی برای مهار آتش‌سوزی‌ها به دو تا چهار ساعت زمان نیاز دارد، در حالی که هواپیماهای یگان با دارا بودن سیستم به نام "فوم" می‌توانند با فریز کردن آتش در محل از گسترش آتش جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: هواپیماهای این شرکت حتی می‌توانند در مهار آتش کارخانه‌های مواد شیمیایی نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد عمل شده و نسبت به اطفاء حریق اقدام کنند تا از خسارت‌های هنگفت جلوگیری شود.

جمالیان در پایان تأکید کرد: از لحاظ امکانات، نیرو و هواپیماها برای انجام عملیات مختلف هیچ مشکلی در کشور نداریم؛ بنابراین کمبودی وجود ندارد./

M-941216-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید