Iranian Agriculture News Agency

درمان ضد انگلی رایگان بیش از 9 هزار راس دام سبک در اندیمشک

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیمشک گفت: در اردوی جهاد دامپزشکی در منطقه انارکی شهرستان بیش از 9 هزار راس دام سبک تحت پوشش درمان ضد انگلی رایگان قرار گرفت.

درمان ضد انگلی رایگان بیش از 9 هزار راس دام سبک در اندیمشک

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، منوچهر شیخی گفت: در این اردو دو اکیپ دامپزشکی به مدت دو شبانه روز در منطقه انارکی شهرستان مستقر شدند.

وی افزود: در همین راستا بالغ‌بر 35 هزار خدمت رایگان دامپزشکی شامل واکسیناسیون، سمپاشی، ویزیت، درمان، توزیع مکمل خوراکی دام و برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی انجام شد.

شیخی اضافه کرد: 26 هزار راس دام سبک عشایری و روستایی تحت پوشش واکسیناسیون آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بروسلوز قرار گرفتند که از این تعداد دام بیش از 9 هزار راس دام سبک تحت پوشش ویزیت و درمان ضد انگلی رایگان اکیپ های دامپزشکی قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی جهت دامداران و عشایر منطقه انارکی افزود: در این کلاس‌های آموزشی 46 نفر ضمن آشنایی با بیماری‌های واگیر دار دامی و مشترک بین انسان و حیوان با اصول امنیت زیستی و راهکارهای پیشگیری از بروز بیماری در جمعیت دامی نیز آموزش دیدند.

شیخی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع و بروز بیماری‌های انگلی در جمعیت دامی و انسانی در منطقه انارکی شهرستان گفت: سمپاشی بالغ‌بر 12 هزار راس دام سبک و بیش از 40 هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام توسط اکیپ‌های دامپزشکی انجام شد.

 

خبرنگار: حدیث چاروسایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید