Iranian Agriculture News Agency

با تلاش رئیس سازمان دامپزشکی کشور انجام شد:

تشکیل کارگروه‌های مشورتی برای تعیین حریم‌های بهداشتی

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشوربا هدف اخذ نظرات فنی و کارشناسی تشکل‌های تولیدی کشور اقدام به تشکیل چهار 4 کارگروه کرد.

 تشکیل کارگروه‌های مشورتی برای تعیین حریم‌های بهداشتی

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور مجتبی نوروزی طی نشستی ضمن به بحث گذاشتن اصلاحات و تغییرات متناسب با شرایط روز با توجه به ملاحظات بهداشتی با تشکل‌های بخش خصوصی و مدیران ستادی این سازمان گفت: با توجه به اهمیت تولید پایدار و باکیفیت و صادرات محور، و همچنین لزوم اتخاذ نقطه نظرات رسمی و مکتوب و مستند تشکل‌های تولیدی ذینفع در اثر این تغییرات، 4 کارگروه جرائم بهداشتی شیلات و آبزیان؛ کارگروه دام سبک و سنگین؛ کارگروه طیور و کارگروه زنبورعسل و صنایع وابسته تشکیل‌شده‌اند.

وی با تعیین مسئولان کارگروه‌های نامبرده، آن‌ها را مکلف به اخذ نظرات مکتوب و رسمی طی هفته آینده و درنهایت جمع‌بندی حریم‌های بهداشتی تا آخر فروردین‌ماه 1403 کرد.

 رئیس سازمان دامپزشکی کشور بابیان اینکه میزان تولیدات کشاورزی از 30 میلیون تن در اوایل انقلاب اسلامی به 130 میلیون تن افزایش‌یافته است گفت: با توجه به این مهم و اهمیت نظارت بهداشتی حداکثری، امکان اعمال نقطه نظرات فنی کارشناسی در هر واحد تولیدی، مراقبت از سرمایه واحدهای موجود تولیدی ونیز تعیین حریم بهداشتی حائز اهمیت زیادی است.

به گزارش ایانا حریم‌های بهداشتی به چهار دسته حریم مربوطه به اماکن دامی و صنایع وابسته به دام؛ حرایم با سکونتگاه‌ها (به دو شکل تأثیرگذاری دامداری‌‎ها بر سکونتگاه‌ها و جوامع انسانی و تأثیر جوامع انسانی و سکونتگاه‌ها بر اماکن دامی و صنایع وابسته)، حرایم بین اماکن دامی با جاده‌ها و خطوط راه‌آهن و درنهایت حرایم اماکن دامی و صنایع وابسته با سایر صنایع (صنایع مرتبط با مواد غذایی و صنایع خارج از حیطه غذایی) تقسیم‌بندی می‌شوند.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید