Iranian Agriculture News Agency

مراسم گرامیداشت سوم خرداد در سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری برگزار شد

فتح خرمشهر نماد غیرت وهمت ایرانی

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان چهار محال و بختیاری، در مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، فتح خرمشهر را نماد غیرت و همت ایرانی دانست که در سایه ایمان، وحدت و اتحاد نیروهای مسلح و با بهره‌گیری از ظرفیت بزرگ بسیج مردمی به دست آمد.

فتح خرمشهر نماد غیرت وهمت ایرانی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، حجت الاسلام والمسلمین زمانی، با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و یاد و خاطره رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدا و جانبازان عملیات بیت المقدس، فتح خرمشهر را تجلی‌گر الطاف خداوند به ملت ایران دانست و اضافه کرد: همان گونه امام راحل (ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی، فتح خرمشهر را آغاز پیروزهای مکرر نظام جمهوری اسلامی ایران و شکست‌های پیاپی و متعدد دشمن در طول هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: پیروزی در عملیات بزرگ بیت‌المقدس نقطه عطف و  تاثیرات به‌سزایی بر معادلات سیاسی و نظامی بعدی روند جنگ تحمیلی در داخل کشور و ابعاد بین‌المللی داشت.

قابل ذکر است: مداحی،خاطره گویی ایثارگران جهادی و تجلیل از ایثارگران از دیگر برنامه‌های مراسم گرامیداشت سوم خردادماه در سازمان جهاد کشاورزی استان بود.

شهر خرمشهر در تاریخ سوم آبان سال ۵۹ توسط رژیم بعث اشغال و در تاریخ سوم خرداد سال ۶۱ در قالب عملیات بیت‌المقدس آزاد شد، در این عملیات پنج هزار و ۳۸۰ کیلومتر از اراضی اشغال شده کشورمان که ۱۸۰ کیلومتر آن خط مرزی بود و همچنین شهر خرمشهر آزاد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید