Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه قرارگاه جهاد تبیین در شهرستان آذرشهر درخصوص شعار سال

جلسه قرارگاه جهاد تبیین در شهرستان آذرشهر درخصوص شعار سال با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد.

برگزاری جلسه قرارگاه جهاد تبیین در شهرستان آذرشهر درخصوص شعار سال

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، این مراسم به‌منظور تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال (مهار تورم، رشد تولید) با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و با شرکت شماری از مسئولان شهرستان از جمله معاون فرماندار، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه، مسئولان حوزه‌های علمیه، دامپزشکی، منابع طبیعی و آبخیزداری، کمیته امداد امام، در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر برگزار شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این جلسه با بیان اینکه بحث‌های فرهنگی فقط مختص قشر روحانی نیست و به مسئولان و کارشناسان هم ارتباط دارد، به تبیین مصداق‌ها و شیوه‌های اسلامی کردن کشاورزی پرداخت و گفت: در شرایط کم آبی، باید جلوی اسراف در کشاورزی گرفته شود. آب با شیوه‌های نوین در کشت و کار مصرف شود و در برداشت محصول با دستگاه‌هایی از قبیل کمباین جلوی ریزش و هدررفت محصول گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری، برخی موضوع‌های فرهنگی مهم را بررسی کرد و افزود: جلوگیری از مصرف موارد حرام حیوانات، احیای زکات واجب، انفال و جلوگیری از زمین‌خواری در سواحل، معادن و زمین‌های کشاورزی از جمله این موارد است.

وی در ادامه به اهمیت تأمین امنیت غذایی، استفاده از منابع انسانی، مطالبات رهبری مبنی بر استفاده از دانش و آموزش در کشاورزی و داشتن روحیه جهادی در بخش کشاورزی اشاره کرد.

حسن علیوند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر نیز وضعیت منابع آبی این شهرستان، برنامه‌ها درخصوص بهینه‌سازی مصرف آب و طرح الگوی کشت محصولات زراعی، پیشرفت‌های مدیریت در زمینه مکانیزه کردن کشاورزی و جذب ۱۰ دستگاه ماشین آلات به شهرستان را مطرح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس‌اله مردانپور یامچی امام جمعه گوگان نیز گفت: جهاد کشاورزی خدمات بزرگی به جامعه و مردم انجام داده است. این نهاد در گذشته با نام جهادسازندگی به آبادانی روستاها همت گماشت و سنگرسازان بی‌سنگر با روحیه جهادی فعالیت کرده‌اند.

در بخشی از این مراسم، با حضور مسئولان از تلاش‌ها و زحمت‌های برخی از بانوان فعال در صندوق‌های خرد زنان روستایی شهرستان آذرشهر و بانوان کارآفرین تجلیل شد. همچنین از حجت الاسلام محمد خرازی روحانی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر به سبب فعالیت‌ها و تلاش‌هایش در زمینه آموزش‌های عقیدتی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و اقامه نماز قدردانی شد و در پایان، مسئولان حاضر در مراسم از یکی از طرح‌های عمرانی جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر در روستای اخی جهان بازدید کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید