Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از گاردین:

پیش غذاهایی که ناپدید شده‌اند

شاید قبل از وقوع پاندمی کرونا ، بسیاری از رستوران‌ها در انگلیس با پودینگ‌ها، پیش غذاها و دسرهای خود شناخته می‌شدند. تنوع این پیش غذاها و دسرها و تازه بودن آنها و استفاده از حرارت و فر گرم در تولید آنها، جملگی در شکل‌گیری این روند موثر باشد. انگلیسی‌ها می‌گویند پودینگ‌ها باید داغ ، نرم و لذیذ باشند اما اکنون، کمتر رستورانی در انگلیس پیدا می‌شود که در کنار غذاهای اصلی، نام ده‌ها پیش غذا و دسر داغ را درج کرده باشد! در مقابل، پودینگ نان سرد و کره و دیگر پیش غذاها و دسرهایی که آشپزها زمان زیادی را صرف آماده سازی آنها نمی‌کنند، در رستوران‌ها افزایش یافته است.

پیش غذاهایی که ناپدید شده‌اند

به گزارش ایانا از گاردین، یک آشپز انگلیسی در گفت‌وگو با گاردین در این خصوص می‌گوید: "پودینگ‌ها در بریتانیا در حال ناپدیده شده هستند. پس از وقوع کرونا این روند شدت بسیاری گرفته است. به نظر می‌رسد زمانی که مشتریان به رستوران‌ها می‌رفتند و با لیست بلندبالایی ازانواع پودینگ‌ها رو به رو می‌شدند دیگر سپری شده است! "

اگرچه بعضا رستوران‌هایی پیدا می‌شوند که همچنان دسرها و پیش غذاهای گرم را بر سر میز مشتریان سرو می‌کنند، اما تعداد آنها به مراتب از رستوران‌هایی که به صورت کلی به سرو دسرها و پودینگ‌های سرد و در دسترس روی آورده‌اند، به مراتب کمتر است! "جی رینر"،یکی از متخصصان حوزه تغذیه معتقد است که الگوی انتخاب دسر توسط مشتریان و همچنین الگوی تهیه پودینگ‌ها از سوی رستوران‌ها در انگلیس تغییر کرده است. بر این اساس، آشپزها نمی‌توانند زمان و حوصله زیادی را صرف آماده‌سازی یک پودینگ خاص و تزیین آن با اسفنج و پوسته‌های میوه کنند! از این رو، دیگر شاهد استقبال از دسرها در منوهای کلاسیک رستوران‌ها نیستیم.

امروزه، منوی بیش از 20 بشقاب مشترک ممکن است شامل حداکثر چهار دسر باشد، در برخی از رستوران‌ها - با توجه به اینکه غذاخوری‌ها احتمالاً با غذاهای خوش طعم زود پر می‌شوند- فقط یک یا دو دسر سرو می‌کنند. رستوران‌ها به استفاده از دسرهایی روی می‌آورند که سریعا بتوانند آنها را در اختیار مشتری ( در کنار غذا) قرار دهند و حتی تغییر فصل تاثیری در سرو آنها نداشته باشد. یعنی سرو آنها در سریع‌ترین زمان ممکن و فارغ از اینکه در فصل گرما یا سرما به سر می‌بریم، ممکن باشد.

آشپزخانه‌های مدرن نیز ترجیح می‌دهند به جای سرو شیرینی‌جات تزیین شده که تولید آنها ظرافت و دقت می‌خواهد، ترکیبی از میوه، ماست و خامه را در قالب یک دسر آماده کرده و به مشتری ارائه دهند. چیزی که از آن تحت عنوان دسرهای چندخامه‌ای یاد می‌کنند. دلیل این موضوع، از یک سو کمبود آشپزهای خوب ( با توجه به تنوع رستوران‌ها) و البته دستمزد بالایی است که این آشپزها دریافت می‌کنند. کار به جایی رسیده است که برخی رستوران‌ها، سرو دسرهای خاص را به عنوان هزینه‌های غیرضروری مدنظر قرار می‌دهند و بیشتر ترجیح می‌دهند بر روی اصل غذا یا دسرهای آماده متمرکز شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید