Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تشریح کرد:

مهمترین پروژه‌های توسعه آبزی‌پروری در قطب اول تولید ماهیان سردابی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، پروژه‌های مهم و در دست اجرا برای توسعه آبزی‌پروری استان را تشریح کرد.

مهمترین پروژه‌های توسعه آبزی‌پروری در قطب اول تولید ماهیان سردابی

حسین برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: برای بهبود و تسریع توسعه آبزی‌پروری در استان باید یکسری اقدامات  از جمله، تخصیص اعتبارات مناسب برای احداث و تکمیل زیرساخت‌های مجتمع‌های پرورش ماهی جدید که مطالعات آن‌ها به اتمام رسیده است، انجام شود. همچنین تسهیل در ارائه تسهیلات سرمایه‌ای به متقاضیان دارای پروانه تاسیس باید پیگیری شود و  تسهیلات سرمایه در گردش به مزارع دارای پروانه بهره‌برداری غیر فعال اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: همچنین صدور مجوز برای پرورش گونه‌های جدید مانند ماهیان خاویاری، ماهیان گرمابی (در صورت موافقت اداره کل محیط زیست استان)، تکمیل زیرساخت‌ها جهت مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی و بالا بردن تولید در واحد سطح از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

برزگر افزود: ارتقاء چارت سازمانی مدیریت شیلات اداره کل و تخصیص چارت سازمانی تخصصی به شهرستان‌ها، بهبود امکانات کارشناسی و نظارتی در مدیریت شیلات (ساختمان‌های اداری، پرسنل، خودرو و اعتبارات)، به‌گزینی مولد ماهیان سردابی به‌منظور کاهش هزینه‌های تولید و توسعه پرورش ماهیان سردابی در قفس از دیگر پیشنهاداتی است که قابلیت اجرا دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از دیگر پروژه‌های مهم و در دست اجرای استان می‌توان به تکمیل زیرساخت‌های مجتمع پرورش ماهی هلن (یاس سفید دره بید) در شهرستان کیار به ظرفیت اسمی ۳۵۰ تن در سال، همچنین تکمیل زیرساخت‌های مجتمع پرورش ماهی شمس آباد شهرستان بروجن به ظرفیت حدود ۳۰۰ تن در سال (احداث شبکه برق) و تکمیل زیرساخت‌های مجتمع پرورش ماهی چم سور بازفت در شهرستان کوهرنگ به ظرفیت ۲۷۰ تن در سال اشاره کرد.

وی یادآور شد: تکمیل زیرساخت‌های مجتمع پرورش ماهی افسرآباد در شهرستان کوهرنگ به ظرفیت حدود ۳۰۰ تن در سال و تکمیل مطالعات پرورش ماهی در قفس بر پایه پرورش ماهیان گرمابی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

استان چهارمحال وبختیاری با آب و هوایی سرد و خشک و دارا بودن منابع آبی عظیم شامل چشمه‌ها، قنوات، چاه‌های کشاورزی،  رودخانه‌های دائمی ، تالاب‌ها و سدهای مخزنی کشاورزی و برقابی، حدود 10 درصد از منابع آبی کشور را به خود اختصاص داده است. این استان دارای ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه  آبزی‌پروری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید