Iranian Agriculture News Agency

وزارت جهادکشاورزی معدوم‌سازی جوجه‌های یکروزه را تکذیب کرد

برخورد با گران‌فروشی در نخستین حلقه زنجیره تولید گوشت مرغ

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی از جریمه مجتمع‌های متخلف تولید و عرضه جوجه یک‌روزه خبر داد و گفت: از مرغدارانی که جوجه یک‌روزه را گران‌تر از نرخ مصوب خریداری کرده‌اند تقاضا داریم با مستندات به دفاتر بازرسی این وزارت‌خانه مراجعه کنند.

برخورد با گران‌فروشی در نخستین حلقه زنجیره تولید گوشت مرغ

به گزارش ایانا به نقل از میزان، بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار مرغ این روز‌ها قیمت بالاتر از نرخ مصوب را تجربه می‌کند که بنا بر اعلام وزارت جهاد کشاورزی یکی از عوامل آن نابسامانی در بازار جوجه یک‌روزه و گران‌فروشی برخی از مجتمع‌های تولیدی و عرضه‌کننده جوجه یک‌روزه است.

در همین رابطه مسعود امرالهی، سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: بر اساس نرخ مصوب، قیمت جوجه یک‌روزه ۱۵ هزار و ۹۰۰ الی ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی گفت: با بازرسی‌های انجام‌شده در سطح کشور پرونده‌هایی در خصوص گران‌فروشی جوجه یک‌روزه شناسایی شد.

به گفته امرالهی این بازرسی‌ها منجر به شناسایی یک مجتمع متخلف تولید و عرضه جوجه یک‌روزه در تهران با جریمه ۳۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، شناسایی یک مجتمع متخلف در مازندران با جریمه ۵ میلیارد و ۶۰۰ و شناسایی چند پرونده در آذربایجان شرقی و اصفهان شده است.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه این اقدامات درخصوص حمایت از مرغداران و تولیدکنندگان است، اظهار کرد: ضمن برخورد با واحد‌های جوجه‌کشی که اقدام به گران‌فروشی کرده‌اند، وجه عودت‌شده را به نفع مرغداران مسترد کرده‌ایم.

وی همچنین افزود: از مرغدارانی که جوجه یک‌روزه را گران‌تر از نرخ مصوب خریداری کرده‌اند تقاضا داریم با مستندات به دفاتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

امرالهی همچنین هرگونه معدوم‌سازی جوجه یک‌روزه را تکذیب کرد و گفت: بازار نیازمند جوجه یک‌روزه است و این اتفاق کذب محض است.

گران‌فروشی توسط واسطه‌ها انجام می‌شود

همچنین محمدرضا صدیق‌پور، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: عمدتا گران‌فروشی توسط واسطه‌ها انجام خواهد شد و ما در تلاش هستیم تقسیم‌بندی جوجه توسط تشکل‌ها انجام شود تا بتوانیم جوجه را با قیمت مصوب به دست مرغداری‌ها برسانیم.

وی افزود: در سال‌جاری بخشی از اقلام تولید افزایش قیمت داشته‌اند، اما امیدواریم با مکاتبات انجام‌شده با وزارت کشاورزی قیمت‌ها اصلاح شود.

صدیق‌پور همچنین تاکید کرد: تولید جوجه در اردیبهشت ۱۱۵ میلیون قطعه بوده است که با پیش‌بینی‌های انجام‌شده این عدد در خرداد به ۱۲۰ میلیون قطعه خواهد رسید.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه با تاکید بر اینکه تخم‌مرغی که برای تولید جوجه در دستگاه قرار داده می‌شود، ۴۵ روز دیگر تبدیل به جوجه خواهد شد، گفت: با پیش‌بینی‌های انجام شده و میزان تولید امیدواریم در ماه‌های آینده بازار به سمت آرامش حرکت کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید