Iranian Agriculture News Agency

سرمایه‌گذاری شرکت گلدن وست در شهرستان ارزوئیه

به منظور تولید بذر پنبه با کیفیت در شهرستان ارزوئیه، جلسه‌­ای با حضور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه، مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید استان، مدیرعامل تعاونی تولید شهرستان، نماینده شرکت گلدن وست،کارشناسان حوزه تولیدات گیاهی مدیریت،کارشناسان طرح سیماب وتعدادی از کشاورزان پیشرو پنبه کار در محل مدیریت جهاد کشاورزی ارزوئیه برگزار شد.

سرمایه‌گذاری شرکت گلدن وست در شهرستان ارزوئیه

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، در ابتدا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گزارشی از تولید پنبه سال قبل ارائه وگفت: در سال قبل بیش از پنج هزار تن پنبه در شهرستان تولید شد.

 در سال گذشته کار عظیمی در بحث کشت قراردادی پنبه انجام شد که در بیش از هزار هکتار از مزارع پنبه شهرستان کشت قراردادی اجرا و هزینه‌های کشاورزان طرف قرارداد تامین شد.

وی افزود: از همکاران محترم اتحادیه تعاونی تولید که با تامین بذر مناسب، ارائه توصیه‌های فنی و اصولی به پنبه‌کاران که نقش بسزایی در تولید محصول با کمیت و کیفیت پنبه سال قبل داشتند تشکر وقدردانی کنم. امیدواریم امسال نیز بتوانیم بذر پنبه با کیفیتی تولید و مزارع بسیار خوبی داشته باشیم و این شهرستان به قطب تولید بذر پنبه تبدیل شود و این بذر را به سایر نقاط کشور نیز ارسال کنیم.

 کارگر مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید استان گفت: از اهداف تعاونی تولید کاهش هزینه‌ها وافزایش درآمد است. در سال جاری در سطح 150 هکتار تولید بذر انجام می‌شود. این بذر مادری است و چنانچه این بذر تایید شود می‌توان به سایر کشورها نیز صادر کرد.

وی از برنامه‌های سال جاری برای تولید بذر پنبه به انجام آزمون خاک، تامین بذر مناسب، مبارزه به موقع با علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها ، تامین به موقع کود کشاورزان اشاره کرد و افزود:کشاورزان نیز باید در قبال این تعهدات، مسائل فنی را رعایت کنند و کشت مکانیزه مد نظر ما است. همچنین در فکر تامین دستگاه برداشت وش هستیم تا پنبه‌کاران با آرامش خاطر محصول خود را برداشت کنند.

 احمدلو نماینده شرکت گلدن وست گفت: به دلیل اینکه با تولید بذر مواجه هستیم و محصولی که تصمیم داریم تولید کنیم که بذر سایر استان‌ها و حتی بذر سایر کشورها را تامین کند.

وی ادامه داد: در نتیجه باید با نهایت دقت و اهتمام این کار انجام شود، کار آسانی نیست و نیاز به مدیریت و نظارت دارد.

احمدلو افزود: شرکت، بذر گواهی شده و فاقد هرگونه مخلوط که با دقت بسیار بالایی تولید شده به قیمت بسیار پایینی در اختیار کشاورز می‌گذارد. چنانچه بذر گواهی شده‌ای که از این بذر تولید  می‌کنیم از کیفیت بالایی برخوردار بود سال آینده این بذر رقم "ماکسا" را وارد نمی‌کنیم و از بذر تولیدی شهرستان استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: تمام هدف ما کشاورزی پایدار است و امیدواریم این پروزه در سال آینده نیز افزایش یابد.

در پایان، کارشناسان طرح سیماب موارد فنی مربوط به کاشت و داشت پنبه را برای پنبه کاران آموزش دادند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید