Iranian Agriculture News Agency

تاکید بر ضرورت تسهیل صادرات آبزیان به روسیه

ضرورت تسهیل در صادرات آبزیان به روسیه از طریق توسعه راه های حمل و نقل مورد تاکید روسای شیلاتی ایران و روسیه قرار گرفت.

تاکید بر ضرورت تسهیل صادرات آبزیان به روسیه

به گزارش ایانا به نقل از  روابط عمومی سازمان شیلات ایران، در دومین روز از نشست کمیسیون مشترک شیلاتی جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه که در هتل زولاتای آستارخان برگزار شد، روسای هیات‌ها، نسبت به بیان مواضع خود اقدام و وارد دستور کار شدند.

در این نشست، مواردی از قبیل همکاری در زمینه فرآوری و تجارت آبزیان، فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی، توسعه همکاری‌ها در زمینه بازسازی ذخایر و آبزی پروری، ماهیگیری و توسعه سرمایه‌گذاری در ایران  بحث و گفت‌وگو شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران بر ضرورت تسهیل در صادرات آبزیان به روسیه از طریق توسعه راه‌های حمل و نقل، تسهیل در انتقال ارز و حمایت دولت روسیه از صادرکنندگان ایرانی تاکید کرد.

سید حسین حسینی به بررسی امکان تفاهم‌نامه بین موسسه تحقیقات علوم شیلاتی و موسسه تحقیقات شیلات روسیه اشاره کرد و طرف روسی نیز ضمن ارائه اقدامات خود در حوزه بازسازی ذخایر و رهاسازی بچه ماهی همچنین فعالیت صیادی در دریای خزر به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

طرف ایرانی نیز با اشاره به فرصت‌های همکاری و ضرورت انتقال تجربیات از طریق تشکیل کارگروه فنی مشترک، یادآور شد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سواحل جنوبی کشور ایران وجود دارد و  یکی از شرکت‌های روسی برای حضور در ایران و بازدید از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بررسی آن در دو ماه آینده اعلام آمادگی کرده است. 

در این جلسه همکاری برای اعزام دانشجو به‌منظور تحصیل در رشته شیلات مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

در پایان پیشنهاد برگزاری نشست بعدی در تابستان 1403 در کشور ایران مورد توافق حاضران قرار گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید