Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از یورونیوز:

روزهای ناآرام کشاورزان هلندی

تشدید گرما و خشکی هوا، شرایط سختی را برای کشاورزان هلندی و آلمانی رقم زده است. کشاورزان می‌گویند تغییرات اقلیمی طی شش سال اخیر به گونه‌ای بوده که شرایط را برای پرورش و برداشت محصولات سخت کرده و همین موضوع، بر روی قیمت محصولات کشاورزی و حتی شکل‌گیری اعتراضات دولتی ( در راستای تشدید حمایت از کشارزان ) تاثیرگذار بوده است.

روزهای ناآرام کشاورزان هلندی

به گزارش ایانا به نقل از یورونیوز، "یوس ورستراتن" یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن کشاورزی و باغبانی هلند (LTO)  به مدت 35 سال یک کشاورز و تولید کننده خصوصی محصولات  لبنیاتی بوده است.

او می‌گوید قبلا هرگز تغییرات آب و هوایی را به این شکل تجربه نکرده و آثار افزایش دما و گرمایش زمین "هر روز" در مزرعه او احساس می شود .همین موضوع، هزینه‌های ناشی از آبیاری مزارع را افزایش می‌دهد. ورستراتن در این خصوص می‌گوید: "سال گذشته ( به دلیل کمبود بارشها) ناچار شدیم خودمان مزارع را آبیاری کنیم. اگرچه می گویند امسال بارندگی بیشتری وجود خواهد داشت اما کشاورزان اطمینانی نسبت به این موضوع ندارند.شما ببینید اکنون جنوب اسپانیا تا چه اندازه ای خشک است و این مسئله چه تاثیر بدی بر روی کشاورزی در این منطقه گذاشته است. "

صنعت کشاورزی هلند با تحولات عظیمی روبرو است. این کشور دومین صادرکننده بزرگ محصولات کشاورزی در جهان است و دارای متراکم‌ترین جمعیت دام در جهان است که تأثیر زیست محیطی قابل توجهی بر تنوع زیستی، هوا، آب و کیفیت خاک در محیط اطراف دارد. دولت هلند هنوز نمی‌داند باید چگونه کشاورزان را در این خصوص مورد حمایت قرار دهند.

برخی از اعضای دولت هلند گفته‌اند که صنعت‌کاران و کشاورزان  باید تعداد دام‌ها را به نصف کاهش دهند تا سطح آمونیاک در جو و رسوب نیتروژن به‌طور چشمگیری کاهش یابد. در مقابل، دامداران و کشاورزان شدیدا به این موضوع معترض هستند. ورستراتن در این خصوص می‌گوید: "ما اینجا در هلند با دوبحران بزرگ مواجه هستیم، هم مسئله کاهش نیتروژن و هم تغییر آب و هوا که به آن عادت نداریم. آب و هوا تهدید بزرگ‌تری برای درازمدت است و ما تقریباً به صورت روزانه آن را تجربه می‌کنیم و باید برای آن چاره‌ای بیاندیشیم."

داستان ورستراتن تنها نمونه‌ای از واقعیت خشن آب و هوای تغییر یافته است. این تصویر در آخرین گزارش وضعیت آب و هوای اروپا (ESOTC) که ماه گذشته توسط سرویس تغییرات آب و هوایی CS3( بخشی از برنامه کوپرنیک کمیسیون اروپا ) منتشر شد نیز انعکاس یافته است. این گزارش، به وضوح نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی و خشکی هوا به بحرانی جدی در اروپا تبدیل شده است. دانشمندان با تجزیه و تحلیل منابع داده‌های ماهواره‌ای و درجا در مورد طیف وسیعی از متغیرهای آب و هوایی مانند ذوب یخچال‌های طبیعی، دمای هوای سطحی و هیدرولوژی، گفتند که سال گذشته گرم ترین سال ثبت شده در اروپا بوده است. داده‌ها همچنین نشان داد که سطح رطوبت خاک دومین پایین‌ترین سطح در 50 سال گذشته در قاره اروپا است. بدیهی است که کمبود بارندگی و تبخیر بیشتر آب‌های سطحی به دلیل گرمای شدید، وابستگی به روش‌های آبیاری و مصرف انرژی در صنایعی مانند کشاورزی را افزایش می‌دهد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید