Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان توسعه تجارت مطرح کرد:

پیشنهاد مشارکت ایران و روسیه با امارات و عمان در کریدور حمل غلات

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به گام‌های ایران و روسیه برای بهره‌گیری کامل از ظرفیت کریدور شمال_جنوب گفت: در این راستا، پیشنهاد مشارکت سه جانبه ایران، روسیه، امارات و همچنین مشارکت سه جانبه ایران، روسیه و عمان با هدف شکل‌گیری کریدور بزرگ غلات را در اجلاس کازان پیگیری کردیم.

پیشنهاد مشارکت ایران و روسیه با امارات و عمان در کریدور حمل غلات

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، علیرضا پیمان پاک ر حاشیه چهاردهمین اجلاس اقتصادی روسیه – جهان اسلام در کازان جمهوری تاتارستان روسیه افزود: در نشست های این اجلاس که با حضور معاون نخست وزیر روسیه، دستیار ویژه رئیس جمهور این کشور، رئیس جمهور تاتارستان، وزیرتجارت امارات و وزیر حمل و نقل عمان برگزار شد، ایده شکل‌گیری کریدور بزرگ غلات را مطرح کردیم که با استقبال همراه شد.

وی گفت: علاوه بر اقدامات انجام شده و در حال اجرا در راستای تقویت زیرساخت های کریدور شمال – جنوب در مسیرهای ریلی، دریایی و زمینی، در نگاه بلندمدت می توان فعال سازی مسیر دریایی کریدور به سمت امارات و عمان را فعال کرد.

معاون وزیر صمت گفت: در این راستا نیازمند حداقل ۱۰۰ فروند کشتی باربری هستیم که تاکنون ساخت ۱۰ کشتی باربری با همکاری میربیزینس بانک و بانک ملی ایران تأمین مالی شده است و در این راستا، نیاز است که طرف روس نیز مشارکت فعالی با افزایش ناوگان و تقویت بنادر خود در دریای خزر و ولگا داشته باشد.

پیمان پاک گفت: در نشست های کازان فروم ۲۰۲۳ از این طرح ایران استقبال شد و با توجه به ظرفیت‌ها و وضعیت کنونی مناسبات تهران – مسکو می توان با تشکیل کارگروه ویژه ای در دولت سیزدهم، شکل گیری کریدور غلات را دنبال کرد.

پیشنهاد مشارکت ایران و روسیه با امارات و عمان در کریدور حمل غلات

پیمان پاک افزود: در حاشیه چهاردهمین اجلاس اقتصادی روسیه – جهان اسلام همچنین نشست‌های خوبی با هدف توسعه همکاری ها در زمینه معرفی صنایع غذایی حلال ایران به روسیه و دیگر کشورهای منطقه اوراسیا و استفاده از ابزارهای الکترونیک برای پرداخت مالی برگزار شد که در آینده به انعقاد تفاهم نامه هایی منجر خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید