Iranian Agriculture News Agency

انتخاب مدیران شجاع و برنامه‌محور اهداف کشاورزی را محقق می‌کند

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: با برنامه‌ریزی مدون و انتخاب مدیران شجاع، می‌توان به اهداف تعیین‌ شده در حوزه کشاورزی دست پیدا کرد.

انتخاب مدیران شجاع و برنامه‌محور اهداف کشاورزی را محقق می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدمحمد آقامیری در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی‌، شخصیت مردمی ایشان را ستود و گفت: کشاورزی ما باید اقتصادی شود چرا که در وضعیت فعلی میزان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و میزان سهم ۱۱ درصدی که کشاورزی در تولید ناخالص داخلی دارد نسبت به حجم اقتصاد کشور بسیار اندک است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ارزشمند در حوزه کشاورزی، گفت: عملکرد در واحد سطح برخی استان‌ها در کشاورزی با میانگین جهانی برابری می‌کند و این مسئله نشان می‌دهد اگر برنامه‌ریزی داشته باشیم می‌توانیم به میزان استاندارد روز دنیا برسیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی منظم و انتخاب مدیران شجاع و توانمند را پیش‌نیاز دستیابی به پیشرفت‌های اساسی در کشاورزی دانست و توضیح داد: اگر توفیق خدمت در این مسئولیت نصیبم شد، بتوانیم ریل‌گذاری مناسبی را انجام دهیم تا مدیران بعدی نیز مجبور باشند در این ریل، منطبق بر چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت‌مداری حرکت کنند. زیرا معتقدیم، نظام اسلامی می‌تواند یک نظام کارآمد در کشورداری معرفی کند.

وی از تدوین یک برنامه عملیاتی برای کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: این برنامه یک زمان‌بندی مشخص دارد تا مردم نتایج ملموسی را از اجرای آن احساس کنند.

آقامیری مهم‌ترین موضوع در کشاورزی را مسئله امنیت غذایی که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست، دانست و افزود: یکی از ارکان اصلی وزارت جهاد کشاورزی توجه ویژه به امنیت غذایی است و مدیریت آب نیز با توجه به کمبود آبی که در کشور وجود دارد یکی دیگر از موضوعات مهم کشاورزی است.

وی صرف هزینه برای مدیریت آب در حوزه کشاورزی را سرمایه‌گذاری قلمداد کرد و آن را ضروری و حیاتی دانست.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، آذربایجان شرقی را دارای ظرفیت‌های قابل ‌توجه در صنایع تبدیلی معرفی کرد و ادامه داد: البته نسبت به میزان تولید محصولات کشاورزی، هنوز هم ظرفیت قابل‌توجهی برای سرمایه‌گذاری در عرصه صنایع تبدیلی در آذربایجان شرقی وجود دارد و اگر این سرمایه‌گذاری انجام شود، ارزش‌افزوده‌ای را ایجاد خواهد کرد که خام فروشی محصولات کشاورزی را کاهش خواهد داد.

وی کشاورزی را مستعد نفوذ دشمن به غذای مردم و تروریسم زیستی دانست و بیان کرد: نفوذ دشمن به غذای مردم و ایجاد تغییرات در این غذا می‌تواند به مردم آسیب وارد کند و اگر چشم‌های تیزی در زمینه سموم و کود وجود نداشته باشد و استانداردهای این حوزه را رعایت نکنیم، بسیاری از بیماری‌های نوظهور گریبان گیر مردم خواهد شد.

آقامیری گفت: مردم تبریز و آذربایجان شرقی همواره دین خود را به انقلاب ادا کرده‌اند و ابراز احساساتی که مردم این استان در دیدار با رهبر معظم انقلاب دارند، صحنه‌های زیبایی را رقم می‌زند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید