Iranian Agriculture News Agency

جریمه ۳۲۴ میلیارد تومانی تولیدکننده گران‌فروش جوجه یک روزه!

بازرسی و نظارت وزارت جهادکشاورزی مجتمع متخلف تولید و عرضه جوجه یک روزه، را ۳۲.۴ میلیارد تومان جریمه کرد که بر اساس قانون جدید سازمان تعزیرات حکومتی مصوب سران قوا، جرایم از مأخذ ۱۰ برابر محاسبه و اعمال می‌شود و جریمه این واحد ۳۲۴ میلیارد تومان شد.

جریمه ۳۲۴ میلیارد تومانی تولیدکننده گران‌فروش جوجه یک روزه!

به گزارش ایانا و به نقل از ایسنا، بازرسان وزارت جهاد کشاورزی در گشت و نظارت از این مجتمع تولیدی جوجه یک روزه، متوجه تخلف شده و پس از اثبات ادله، ‌این مجتمع را به علت گران‌فروشی بیش از ۳۲ میلیارد تومان جریمه کردند.

طبق اسناد و فاکتورهای موجود گران‌فروشی ۱۰ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب این مجتمع محرز و طبق قانون در محل توسط بازرسان به پرداخت جریمه از مأخذ ۱۰ برابر محکوم شد.

در روزهای اخیر، بازار مرغ قیمت بالاتر از نرخ مصوب را تجربه می‌کند؛ در بررسی بازار یکی از علل اصلی این نابسامانی کمبود جوجه ‌ریزی و فروش به قیمت بالا توسط عاملان عرضه اعلام شده است.

بر این اساس، وزارت جهادکشاورزی برای تعادل بخشی به بازار مرغ ضمن جبران کمبود، بر شدت بازرسی‌ها برای جلوگیری از تخلف و سودجویی برخی از تولید کنندگان و فروشندگان جوجه یک روزه افزوده است.

مشاهدات از برخوردهای تعزیراتی با مخلان و گران‌فروشان حکایت دارد؛ در گشت بازرسی و نظارت، امروز یک شرکت گران‌فروشی جوجه یک روزه به ۳۲۴ میلیارد ریال جریمه محکوم شد. طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری، عرضه جوجه یک روزه بیش از ۱۵۵۰۰ تا ۱۶۵۰۰ تومان گران‌فروشی و تخلف محسوب می‌شود. گفتنی است، بر اساس قانون جدید سازمان تعزیرات حکومتی مصوب سران قوا، جرایم از مأخذ ۱۰ برابر محاسبه و اعمال می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید