Iranian Agriculture News Agency

مدیر اداره امور عشایر استان قزوین اعلام کرد:

تولید ۵۸۰۰ تن انواع محصولات دامی توسط عشایر استان قزوین

مدیر اداره امور عشایر استان قزوین از تولید پنج هزار و ۸۰۰ تن انواع محصول دامی شامل گوشت قرمز و شیر عشایر استان طی سال گذشته در مناطق عشایری این استان خبر داد.

تولید ۵۸۰۰ تن انواع محصولات دامی توسط عشایر استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سعید ابیت افزود: از این میزان محصولات تولید شده هزار و ۷۵۷ تن گوشت قرمز از دام های سبک و هزار و ۵۷۷ تن گوشت قرمز از دام های سنگین تولید و به بازار عرضه کردند.

به گفته وی، میزان شیر تولید شده از دام‌های سبک عشایر استان هزار و ۴۹۲ تن و از دام‌های سنگین نیز هزار و ۲۳ تن بود.

مدیر اداره امور عشایر استان قزوین با اشاره به اینکه عشایر استان با وجود زندگی در مناطق کم برخوردار و کمبود امکانات نقش بسزایی  در تولید محصولات کشاورزی و دامی دارند، افزود: عشایر استان ۳۵۰ هزار راس دام سبک و هزار و ۷۰۰ راس دام سنگین پرورش می‌دهند.

وی عنوان کرد: ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور از سوی عشایر تهیه می‌شود که بیانگر نقش پررنگ این قشر زحمت‌کش در تامین امنیت غذایی جامعه است.

وی گفت: به منظور پایداری تولید در واحدهای دامی عشایر قزوین درصدد پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به این قشر هستیم.

مدیر امور عشایر استان قزوین در ادامه به اقدامات و برنامه‌های این اداره برای مناطق عشایری استان اشاره کرد و  افزود: کشت گیاهان دارویی، راه اندازی تورهای گردشگری به مناطق عشایرنشین، توسعه صنایع دستی و سوغات عشایر از دیگر برنامه‌های اداره امور عشایر استان قزوین با هدف تقویت معیشت و درآمدزایی عشایر است.

 ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری در استان زندگی می‌کنند که شغل اصلی آن‌ها دامپروری (دام سبک) است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید