Iranian Agriculture News Agency

اجرای عملیات گسترده قلع و قمع در شهرستان بستان آباد

عملیات گسترده قلع و قمع در شهرستان بستان آباد اجرا شد.

اجرای عملیات گسترده قلع و قمع در شهرستان بستان آباد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، در راستای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز، در یک عملیات گسترده و با هماهنگی نهادهای ذی‌ربط انجام شد.

اجرای این عملیات با حضور؛ ادارات خدمات رسان و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بستان آباد، مدیر امور اراضی استان، رئیس اداره امور حقوقی سازمان، فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان، مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان بستان آباد و ماموران فرماندهی انتظامی برای تامین امنیت به پایان رسید.

در این اقدام،  300 فقره از ساخت و سازهای غیر مجاز واقع در منطقه تالاب بین‌المللی قوریگل، قلع و قمع شد. عملیات تخریب و اعاده وضع به حالت سابق یک فقره ویلای مجلل و لوکس به ارزش چندین میلیارد تومان در مساحتی بالغ بر ۷۰۰ متر مربع در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها شروع شد.

در این عملیات اجرایی گسترده که از طلیعه بامداد روز یکشنبه در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه در منطقه تالاب قوریگل شهرستان بستان آباد آذربایجان شرقی و با نظارت مستقیم دادستان به نتیجه رسید. علاوه بر قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز، عملیات شناسایی حفر چاه‌های غیر مجاز آب نیز، همزمان، اجرا و پر و پلمب شد و با دستور دادستان، انشعابات موقت نیز، برچیده شد.

تالاب بین‌المللی قوریگل از جمله ذخایر زیست محیطی مهم استان محسوب می‌شود که متاسفانه، تغییر کاربری غیر مجاز توسط دلالان و سوء‌استفاده کنندگان، ضمن لطمه بر تعادل اکوسیستم و پایداری محیط زیست منطقه، چهره این منطقه را مخدوش کرده بود و با قلع و قمع و اعاده وضعیت به حالت سابق بخشی از اراضی کشاورزی منطقه، امیدواریم با حمایت مراجع قضایی و اجرایی، شاهد پایدار سازی زیست بوم منطقه باشیم.

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به کلیه سوء‌استفاده کنندگان و متخلفان هشدار جدی می‌دهد که به منظور اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، از هیچ تلاشی برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز فروگذار نخواهد کرد و عملیات احیای اراضی کشاورزی را با قدرت و قاطعیت تداوم خواهد بخشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید