Iranian Agriculture News Agency

کسب‌ رتبه برتر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در سال 1401

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ضمن تبریک هفته روابط عمومی به همه فعالان این عرصه مخصوصا همکاران فعال در بخش کشاورزی گزارشی از عملکرد این اداره ارائه داد.

کسب‌ رتبه برتر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در سال 1401

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، مرتضی ماجدی با بیان اینکه استان همدان با توجه به ویژگی‌های جغرفیایی، ذخایر ژنتیکی، نیروی انسانی متخصص و با تجربه کشاورزی و .. از دیر باز به‌عنوان یکی از قطب‌های تولیدات کشاورزی در کشور مطرح بوده و سهم بسزایی در تولید ناخالص داخلی کشور داشته است، بیان کرد: این استان با 117 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی با توان تولید چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی 29 درصد اشتغال مستقیم، ۲۴ درصد از ارزش افزوده استان و سه و دو دهم درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان دارای رتبه‌های برتر کشوری در تولید محصولاتی همچون: سیب زمینی با تولید 880 هزار تن (رتبه اول)، سیر با تولید ۴۲ هزار تن (رتبه اول)، گردو با تولید 56 هزار تن (رتبه اول)، جو با تولید 230 هزار تن (رتبه سوم)، انگور با تولید 420 هزار تن (رتبه سوم)، یونجه با تولید ۳۸۰ هزار تن (رتبه سوم)، گیاهان دارویی با تولید 33 هزار تن (رتبه دوم) است، گفت: بخش کشاورزی استان همدان با توجه به تفاوت شرایط آب و هوایی و تنوع اقلیم مناطق استان، دارای طیف وسیعی از تولیدات گوناگون است.

 رئیس اداره روابط عمومی جهاد کشاورزی ادامه داد: بخش کشاورزی 29 درصد اشتغال استان را بخود اختصاص داده است همین امر موجب گردیده است لزوم اطلاع رسانی صحیح و سریع به تولیدات کنندگان و کشاورزان از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

وی از کسب رتبه برتر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در بین روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان و کسب رتبه روابط عمومی برتر وزارت جهاد کشاورزی در سال 1401 خبر داد و گفت: غرفه برپا شده توسط روابط عمومی سازمان در نمایشگاه جامع کشاورزی تهران در سال 1401 به‌عنوان غرفه برتر این نمایشگاه انتخاب شد.

 ماجدی عنوان کرد: در همین راستا در جهت اطلاع رسانی به جامعه هدف در سال 1401، 12 مورد نشست خبری با مدیران و معاونین سازمان برگزار شده و اخبار آن در رسانه‌های مکتوب و دیجیتال منعکس شده است.

 وی گفت: هشت مورد تور اطلاع رسانی خبری ویژه اصحاب محترم رسانه برگزار شده است تا خبرنگاران و رسانه‌ها با ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مشکلات اینگونه واحد‌ها از نزدیک آشنا شوند.

 او با اشاره به اینکه در سال 1401 طی ۱۲ ماه سال ۷۸۲ عنوان خبر کشاورزی در خبرگزاری‌ها و 345 عنوان خبر در نشریه‌های محلی، منطقه‌ای و سراسری منتشر شده است، بیان کرد:  اخبار مهم و شاخص بخش کشاورزی در پورتال وزارت خانه و سایت سازمان نیز بارگزار شده است.

ماجدی ضمن بیان اینکه جامعه امروز جامعه‌ای تحصیل کرده و آگاه است و با در اختیار داشتن ابزار‌های گوناگون کسب خبر به راحتی می‌تواند به اخبار صحیح یا گاهی نادرست دسترسی سریع داشته باشد، عنوان کرد: ما به‌عنوان متولیان اطلاع رسانی در بخش کشاورزی تلاش کرده‌ایم اخبار صحیح و به هنگام را از طریق فضای مجازی به اطلاع مردم شریف و هم استانی‌های عزیز و کشاورزان پر تلاش استان برسانیم.

وی گفت: در سال 1401 در این خصوص 5 هزار و 620 پست و اشتراک در فضای مجازی نشر داده شده است.

او با اشاره به اهمیت و نقش موثر صدا و سیما در تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی و مستند سازی موضوعات گفت: 40 برنامه‌ی تلویزیونی با حضور معاونین و مدیران سازمان جهادکشاورزی استان همدان در قالب برنامه‌های زنده با موضوعات مختلف از جمله تنظیم بازار، توزیع نهاده‌ها، توزیع اقلام اساسی، ساخت و ساز‌های غیر مجاز و... تهیه شده است. همچنین ۲۵ برنامه‌ی تلویزیونی خبری و گزارشی با موضوعات مختلف در زمان رویداد مورد نظر تهیه شده است.

رئیس روابط عمومی جهاد کشاورزی توضیح داد: در خصوص پوشش رسانه‌ای مناسبت‌ها، افتتاح و بهره‌برداری از 156 پروژه بخش کشاورزی و ۴ مورد جشنواره و نمایشگاه درسال 1401 اطلاع رسانی شده است. در این راستا 229 مورد اینفوگراف، تراکت، بروشور، فتوکلیپ و پوستر طراحی شده است. همچنین 9 هزار و 746 قطعه عکس و ۷۳۵ دقیقه فیلم از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی تهیه و مستند سازی شده است.

ماجدی بیان کرد:  اصحاب رسانه مخصوصا خبرنگاران، همکاران همراه و پر تلاش روابط عمومی‌ها و شایسته تقدیر هستند و با توجه به شرایط اقتصادی جهانی و تصمیم دولت محترم در خصوص واگذاری بحث تامین، توزیع و نظارت و بازرسی بر کالا‌های اساسی به وزارت جهاد کشاورزی، همچنین اجرای طرح مردمی سازی،  توزیع عادلانه یارانه‌ها، همراهی بیش از پیش اصحاب رسانه‌ جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی صحیح به جامعه مخاطبان سبب حفظ آرامش روانی جامعه خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید