Iranian Agriculture News Agency

انقلاب احداث گلخانه‌ها در استان چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای نه تنها از سیاست‌های مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی است بلکه یکی از برنامه‌های مهم استان و تاکید استاندار، پیگیری این موضوع مهم است.

انقلاب احداث گلخانه‌ها در استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر، بیان کرد: سازمان جهادکشاورزی استان اقدامات گسترده‌ای در خصوص احداث مجتمع‌های  گلخانه‌ای آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در مدت یک سال اخیر انقلاب بزرگی در احداث گلخانه‌ها در استان انجام گرفته، به گونه‌ای که تا پایان سال ۱۴۰۰، سطح زیر کشت گلخانه‌های استان به کمتر از ۳۰ هکتار می‌رسید.

برزگر افزود: با حمایت‌های دولت سیزدهم این میزان به چند برابر افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر ۵۶ هکتار گلخانه در قالب ۱۸۰ واحد در استان فعال و در دست بهره‌برداری است. ۴۰ هکتار نیز در قالب ۷۰ واحد در دست احداث است و شرکت شهرک‌های کشاورزی 800 هکتار از اراضی مستعد احداث گلخانه را در سطح استان برای احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای طراحی شده و در مرحله اخذ استعلامات و مجوزهای لازم است.

وی اضافه کرد: در مقایسه با سال‌های گذشته انقلاب بزرگی در خصوص احداث گلخانه‌ها و اشتغال‌زایی در این حوزه در حال انجام است.

برزگر توضیح داد: در همین راستا احداث سالانه ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان پیش‌بینی شده است و در حال حاضر همین تعداد گلخانه در نوبت دریافت تسهیلات قرار دارد و امیدواریم امسال با ابلاغ تسهیلات جهش خوبی را در توسعه گلخانه‌های استان شاهد باشیم.

 در سال 1401بر اساس سامانه رصد اشتغال کشور، تعهد اشتغال سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان دو هزار و 370 نفر بود که مطابق اطلاعات ثبت شده در سامانه مذکور، میزان اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی استان در سال 1401 برابر با دو هزار و 456 نفر بود که حدود 103 درصد میزان تعهد اولیه بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید