Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور اراضی کشور:

تبدیل اراضی زراعی به باغی باید منطبق با الگوی کشت باشد

رئیس سازمان امور اراضی کشور صبح امروز در دیدار با مدیران معاونت حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی و معاونت توسعه و ساماندهی اراضی گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا تبدیل اراضی زراعی به باغی حتما منطبق و سازگار با الگوی کشت باشد.

تبدیل اراضی زراعی به باغی باید منطبق با الگوی کشت باشد

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی در این دیدار ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: احداث بناهایی تحت عنوان اتاقک کارگری باید به نحوی مدیریت ونظارت شودکه منجر به ویلاسازی و ایجاد شهرک‌های مسکونی غیرمجاز نشود.

وی افزود: باید با روش‌های قانونی و ایجاد اقدامات سلبی و ایجابی به سمت یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی گام برداریم.

افلاطونی تصریح کرد: مسئولیت کامل برگزاری، پیگیری، صدور دعوتنامه و صورتجلسه قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی برعهده اداره کل مهندسی و حدنگاری اراضی است و در این جلسات باید گزارشی از تعداد درخواست‌های ثبت شده در موضوع تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، مساحت اراضی، تعداد موارد موافقت و مخالفت شده و همچنین گزارش شناسایی‌‌ تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی زراعی و باغی، اعمال تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، و اجرای احکام معوقه قلع‌وقمع در استان‌ها با جزئیات کامل ارائه شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور تأکید کرد: نشست‌های ستاد مرکزی هیأت‌های واگذاری زمین، کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری و قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی باید به‌طور منظم برگزار شود.

وی اضافه کرد: صدور اسناد اراضی کشاورزی به منزله ارائه مجوز برای تغییر کاربری این اراضی نیست و نوع کاربری زمین باید در اسناد قید شود و تبدیل آن به کاربری غیر از کشاورزی ممنوع است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید