Iranian Agriculture News Agency

جهاد کشاورزی در حال حاضر به عنوان نهاد انقلابی عمل می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: جهاد کشاورزی به‌عنوان یک نهاد انقلابی در خدمت جامعه کشاورزی است و در سنگر اقتصادی و امنیت غذایی فعالیت می‌کند.

جهاد کشاورزی در حال حاضر به عنوان نهاد انقلابی عمل می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  اکبر فتحی در این مراسم گفت: اجلاسیه کنگره سرداران و ده هزار شهید استان آذربایجان شرقی و یادواره سرداران و شهدای سنگرسازان بی سنگر تیپ مهندسی رزمی ۵۷ فجر جهاد سازندگی آذربایجان به نام و یاد شهدا برگزار شده است.

وی از شهید جنگجو که به‌عنوان شهید شاخص سال انتخاب شده است یاد کرد و ادامه داد: ما معتقدیم شهدا به درجه‌ای رسیده اند که نیازی به محفل‌ها، مجالس و این یادواره‌ها ندارند، این ما هستیم که به این محفل‌ها نیاز داریم یادآوری کنیم ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدای عزیزمان و آرمان شهدا را در زندگی شخصی و اجتماعی خود به کار بگیریم.

وی ادامه داد: نیاز داریم به خودمان یادآوری کنیم که در جایی زندگی می‌کنیم که خون هزاران شهید داده شده، هزاران شهید جان خودشون را فدا کردند تا ما در مراسم شرکت کنیم، با امنیت کامل در این مملکت زندگی کنیم. طبیعتا اگر این یادآوری ها نباشد ما نمی توانیم شهدا را چراغ راه خودمان بدانیم. 

فتحی بیان کرد: در مدتی که جهادگران عزیز در روستاها منشا اثر شدند، همین الان هم آثارشان باقیست. وقتی نگاه می‌کنیم به جبهه‌ها، سنگرها را نگاه می‌کنیم، پل‌ها را نگاه می‌کنیم، در جای مملکت آبادانی را می‌بینیم بنابراین یادواره شهدا، محفل بسیار ملزمی است و ضرورت دارد که برگزار شود.

وی بیان کرد: در راستای محرومیت زدایی سنگرسازان بی سنگر بسیار تلاش کردند، همزمان با شروع جنگ تحمیلی، به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک گفتند و در جبهه ها حضور پیدا کردند. تجربیاتی که در مدت ۱۵ ماه کسب کرده بودند و اعتمادی که در مردم بوجود آورده بودند مخصوصا در مناطق محروم در جمع آوری کمک های مردمی بسیار موفق عمل کردند. وقتی که این جهادگران یک ندا دادند که برای جمع آوری کمک های مردمی آمدند، با توجه به اینکه در این مناطق محروم آثار اینها را می دیدند که دارند با آن ها زندگی می کنند خیلی راحت کمک های مردمی را جمع آوری کردند و نیروهای جهاد سازندگی نیز در جبهه ها حضور یافتند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اضافه کرد:  از استان آذربایجان شرقی ۳۷ هزار نفر تحت عنوان نیروهای مردمی توسط جهاد سازندگی عازم جبهه ها شدند. ۱۱۲ نفر شهید به مملکت جمهوری اسلامی اهدا کردند. در سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه ۴۷۰ نفر از ایثارگران عزیز مشغول فعالیت هستند. ۶۳ نفر از فرزندان شهدا در این مجموعه فعالیت می کنند. وقتی که شهید بزرگوار «شهید حسین اجاقی» جان خودش را در راستای دفاع از امنیت این مملکت فدا کرد، این نشان می دهد که جهاد هنوز که هنوز است به عنوان یک نهاد انقلابی عمل می کند. جهاد هر کجا که احساس وظیفه کرد، همچون شهید حسین اجاقی که در تهدید امنیت احساس وظیفه کرد و جانش را فدا کرد این نشان دهنده ان است که جهاد کشاورزی در حال حاضر هم به عنوان نهاد انقلابی عمل می کند و هر کجا لازم باشد، احساس وظیفه می کند و جانش را در طبق اخلاص قرار می دهد و  فدای رهبری و مردم کشورش می کند  و این برای ما افتخار است.

فتحی بیان کرد: جهاد کشاورزی همین الان هم به عنوان یک نهاد انقلابی در خدمت جامعه کشاورزی و تولید کنندگان عزیز است و در سنگر اقتصادی و امنیت غذایی فعالیت می‌کند. در استان آذربایجان شرقی، فقط ۵۰۰ هزار تن محصول کشاورزی، تحت عنوان  نهاده‌های دامی اعم از ذرت و سویا وارد می کنیم.

وی افزود: ظالمان و دشمنان حتی مواد غذایی را هم تحریم کردند، ۶  میلیون تن محصولی که در استان تولید می‌شود حاصل زحمات کشاورزان زحمتکش است. این کشاورزان در سنگر اقتصادی فعالیت می‌کنند.

 

 در پایان این مراسم با اهدای لوح‌های تقدیر از جمعی از ایثارگران،  خانواده شهدا و یادگاران سنگرسازان بی سنگر تجلیل شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید