Iranian Agriculture News Agency

تحقق برنامه‌های مدیریت دانش در رامهرمز

۶ طرح تحقیقی ترویجی در شهرستان رامهرمز اجر شد.

تحقق برنامه‌های مدیریت دانش در رامهرمز

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز  بیان کرد: در سال زراعی 1401-1402 تعداد 6 طرح تحقیقی ترویجی مرتبط با محصولات گندم و جو با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی خوزستان و نظارت معاونت تولیدات گیاهی و مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و اجرای مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی رامهرمز برگزار شد.

فرشاد مهرابی اضافه کرد: این طرح‌ها شامل 2 طرح تحت عنوان مقایسه ارقام PVS تعداد 9 رقم گندم معمولی آبی، 3 رقم گندم دروم آبی و 3 طرح PNT تغذیه ای گندم آبی و دیم است.

وی ادامه داد: این طرح‌ها در راستای تحقق برنامه‌های مدیریت دانش و ترویج و انتقال یافته‌های تحقیقی به کشاورزان شهرستان در قالب همکاری مشترک و مستمر بخش‌های تحقیق و ترویج، انجام شد.

مهرابی گفت: این طرح‌ها شامل انتقال نتایج حاصل شده از طرح‌های تحقیقاتی پایان یافته در زمینه‌های مختلف کشاورزی و یا نتایج حاصل از طرح‌های تحقیقات ناحیه‌ای با همکاری محقق و کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی بوده که در مزارع کشاورزان مورد بررسی قرار گرفت. در طی مدت اجرا علاوه بر بازدید مکرر محققین و کارشناسان اجرا، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی باعث ارتباط بیشتر محققین با کشاورزان و انتقال اطلاعات یافته‌های تحقیقی به کشاورزان منطقه شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید