Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن خبر داد:

فعالیت 400 زنبوردار در تنکابن

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن گفت: 400 زنبوردار در این شهرستان فعالیت دارند و سالانه یک هزار تن عسل تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

فعالیت 400 زنبوردار در تنکابن
 گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، عبداله غلام‌پور با اشاره به پوشش گیاهی مطلوب برای پرورش زنبور عسل در شهرستان تنکابن، از تولید یک هزار تن عسل در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: 400 زنبوردار در این شهرستان فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن افزود: 87 هزار و 100 کلنی زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد و محصولات وابسته از این کلنی‌ها از جمله ژل رویال تولید و عرضه می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به ارزش بالای سایر فرآورده‌های زنبور از قبیل ژل رویال، زهر زنبور، گرده گل و تولید ملکه، دوره‌های آموزشی ویژه برای علاقه مندان به زنبورداری و زنبورداران منطقه برگزار می‌شود.

غلام‌پور بیان کرد: بیشترین نوع عسل در این شهرستان از نوع عسل آویشن، گون و خرمالو وحشی است و زنبورستان‌ها علاوه بر تولید عسل، نقش عمده‌ای در گسترش گیاهان دارویی و تثبیت خاک این منطقه دارند.

وی گفت: این شهرستان به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مراتع غنی پوشیده از گیاهان دارویی در چند سال گذشته به یکی از قطب‌های پرورش عسل مازندران تبدیل شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید