Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان منابع طبیعی:

استعلامات حوزه معدن، در سال جاری الکترونیک می شود

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: با وزارت صنعت و معدن در ارتباط هستیم تا استعلامات حوزه معدن و بهره‌برداری از معادن الکترونیکی شود.

استعلامات حوزه معدن، در سال جاری الکترونیک می شود

علی جعفری مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور درباره راه‌اندازی سامانه مدیریت بهره‌برداری و حمل چوب آلات و اثرات آن بر کاهش قاچاق چوب بیان کرد: هدف از راه‌اندازی سامانه مدیریت حمل چوب، جلوگیری از قاچاق چوب و نظارت بر حمل چوب در جاده است. 

وی درباره دلایل افزایش قاچاق چوب اظهار داشت: با توجه به طرح تنفس جنگل‌های شمال به مدت 10 سال، بهره‌برداری از چوب جنگل‌های هیرکانی ممنوع شد. در نتیجه، فشار برای قاچاق چوب افزایش یافت. هر وسیله‌ای که حمل چوب دارد، باید مجوز خود را از این سامانه برای حمل دریافت کند. 

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور درباره نحوه آگاهی مردم از کالای چوب قاچاق تصریح کرد: در جاده‌ها افراد با استفاده از اپلیکیشن مربوط تحت وب می‌توانند شماره پلاک ماشین را وارد کنند. همچنین؛ از طریق یک کد مشخص (*6655*100088#) که نیازی به اینترنت هم ندارد، شماره پلاک ماشین را وارد کرده و این پیام به سامانه رفته و از طریق آن می‌توان پی به مجاز یا غیرمجاز بودن حمل چوب برده و به ماموران منابع‌طبیعی گزارش دهند. 

جعفری در ادامه خاطر نشان کرد: به استناد مصوبه هیات وزیران از آبان ماه 1401 مدیریت راهبردی پنجره واحد زمین به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور محول شده است. بر همین مبنا، تعاملاتی را با دستگاه‌های مختلف در جهت تغییرکاربری‌ها و جلوگیری از زمین ‌واری و پایش اراضی داشتیم؛ که وضعیت آنها تغییر نکند، بر همین مبنا خدمات لازم را در این حوزه ارائه می‌دهیم.

وی افزود: تمام استعلامات حوزه ما با سازمان منابع طبیعی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. با وزارت صنعت و معدن هم در ارتباط هستیم تا استعلامات حوزه معدن و بهره‌برداری از معادن هم الکترونیکی شود. این کار به صورت پایلوت در سه استان آغاز شده است.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در پایان متذکر شد: با سازمان ثبت اسناد در ارتباط با استعلاماتی که از دفاتر اسناد رسمی، در خصوص استعلامات اراضی انجام می‌شود هماهنگی لازم انجام شده تا تمام استعلاماتی که اداره منابع طبیعی در این خصوص انجام می‌دهند، به صورت الکترونیک وارد سامانه منابع طبیعی شود. تا ما هم از طریق سامانه مربوط، پاسخ را به صورت الکترونیکی ارائه کنیم. 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید