Iranian Agriculture News Agency

توسعه و جایگزینی نخیلات در آبادان با کشت پاجوش

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: بیش از 98 هکتار پاجوش نخیلات در شهرستان آبادان کشت شد.

توسعه و جایگزینی نخیلات در آبادان با  کشت پاجوش

 

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، حسن دشتی‌نژاد، در راستای اجرای طرح کشت توسعه و جایگزینی نخیلات در شهرستان تا کنون بیش از 98 هکتار پاجوش در قالب توسعه و جایگزینی در مناطق تحت پوشش مراکز خدمات سه گانه کشت شده است.

 دشتی‌نژاد افزود: طرح توسعه و جایگزینی نخیلات با هدف گسترش سطح زیر کشت و نوسازی باغات، بهبود معیشت و افزایش اشتغال‌زایی اهالی بومی منطقه در آبادان از اواسط اسفند ماه سال گذشته آغاز و در حال انجام است.

وی ادامه داد: متقاضیان کشت پاجوش با مراجعه به مراکز خدمات منطقه خود در اروندکنار ابوشانک و منیوحی می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند و پس از آن پاجوش‌ها از نظر روش کشت اصولی، فواصل استاندار، شرایط تسطیح، پوشش‌دهی و وزن پاجوش توسط کارشناس مسئول تولیدات گیاهی و مراکز خدمات مورد بررسی و راستی آزمایی قرار گرفته و تایید خواهند شد.

دشتی نژاد با بیان اینکه در این طرح به ازای هر هکتار کشت پاجوش  ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان تعلق خواهد گرفت، توضیح داد: تا کنون 9 هزار و 619 اصله پاجوش در قالب توسعه و 5 هزار و 405 اصله در قالب طرح جایگزینی نخیلات توسط ۱۲۹ متقاضی  کشت و تایید شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید