Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از خبرگزاری فرانسه:

اقدامات سختگیرانه لاس وگاس برای کاهش مصرف آب

حدود 2.3 میلیون نفر در منطقه بایر «لاس وگاس ولی» زندگی و 40 میلیون گردشگر هر ساله به این منطقه سفر می‌کنند.

اقدامات سختگیرانه لاس وگاس برای کاهش مصرف آب

به نقل از خبرگزاری فرانسه، با این حال که نوادا مجاز است کمتر از دو درصد از کل آب رودخانه کلرادو که دچار خشکسالی شده را استفاده کند، اقدامات سختگیرانه‌ای از جمله ممنوعیت ایجاد چمن‌زارها و محدودیت اندازه استخرها را در دستور کار قرار داده است.

حتی با وجود افزایش بیش از نصف جمعیت این منطقه در دو دهه گذشته، استفاده از رودخانه بزرگی که سطح آب آن رو به کاهش است، تقریباً یک سوم کاهش یافته است.

کاهش مصرف آب به دلیل اعمال مجموعه‌ای از قوانین سختگیرانه، مشوق‌های مالی و آموزش اتفاق افتاده است. این مجموعه قوانین در طول خشکسالی شدید در اوایل دهه 2000 ایجاد شد.

در منطقه "لاس وگاس استریپ"، جاذبه‌هایی معروف مانند فواره بزرگ بلاژیو و کانال‌های ونیزی شکل، از آب‌های زیرزمینی غیرقابل شرب در چاه‌های خصوصی استفاده می‌کنند.

در مناطق حومه‌ای، اتومبیل‌های «گشت آب» با چراغ‌های چشمک زن در خیابان‌ها می‌شوند تا مشکلات زیر ساختی از جمله آبپاش‌های خراب و شیلنگ‌های نشتی‌دار را برطرف کنند.

بازرسان هر تخلفی را ثبت می‌کنند. برای متخلفانی که به دنبال کاشت چمنزار هستند اولین بار پرچم قرمز روی زمینشان نصب می‌کنند و در صورت تکرار یا ادامه کاشت آنها را جریمه می‌کنند.

در واقع، کار بازرسان متکی به اطلاع رسانی ساکنانی است که از طریق یک اپلیکیشن همسایه‌های پر مصرف خود را گزارش می‌کنند. روزانه بین 20 تا 50 بازدید از خانه‌ها توسط بازرسان انجام می‌گیرد.

تا سال 2027، هر گونه آبیاری چمن "غیر کاربردی" که صرفاً به دلایل زیبایی شناختی انجام شود، به جز برای خانه‌های تک خانواده ممنوع خواهد شد.

لاس وگاس به صاحبان خانه‌هایی که هر فوت مربع چمنزار را از بین ببرند و با گزینه‌های کم مصرف آب (مانند گیاهان آبیاری قطره ای) جایگزین کنند، 3 دلار می‌دهد.

این برنامه‌ای است که در شهرهای بزرگ دیگر ایالات متحده، مانند لس آنجلس و فینیکس اجرا می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید