Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان منابع طبیعی خواستارشد:

تشکیل اکیپ‌های کارشناسی برای تهیه طرح تفصیلی جنگل‌های هیرکانی

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خواستار تشکیل اکیپ های کارشناسی برای تهیه طرح های تفصیلی مدیریت پایدار جنگل های هیرکانی شد.

 تشکیل اکیپ‌های کارشناسی برای تهیه طرح تفصیلی جنگل‌های هیرکانی

به گزارش ایانا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی، عباسعلی نوبخت در نشست مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی خاطر نشان کرد: ۱۶۰ نفر نیروی کارشناسی واجد شرایط از ظرفیت موجود سازمانی شناسایی و پس از ارائه آموزش های تخصصی در قالب ۴۰ اکیپ تهیه طرح ساماندهی شوند.

نوبخت همچنین یادآور شد: تحقق این امر دستاوردهای مهمی چون، پشتوانه سازی و پرورش کارشناسان فنی و متخصص، تسریع در انجام مطالعات و صرفه جویی در هزینه های مرتبط، رفع نیازهای فنی، نظارتی و حتی مدیریتی سازمان در مقاطع مختلف در سال های پیش رو را به همراه خواهد داشت.

در این نشست هم اندیشی برای جنگل های هیرکانی، معاون دفتر جنگلداری و امور بهره‌برداری سازمان منابع طبیعی کشور در سخنانی اعلام کرد: مدیریت پایدار جنگل‌های هیرکانی نیازمند برخورداری از یک ردیف اعتباری مستقل و بودجه جامع است.

حسن نعیم حسنی، ارزشگذاری خدمات اکولوژیک جنگل و لحاظ کردن آن در حساب‌های ملی کشور را ضامن تحقق مدیریت پایدار جنگل دانست.

وی افزود: فراهم کردن امکان انجام مطالعات به شیوه امانی در کنار روش پیمانی با کاربست تجارب موفق دهه‌های گذشته می‌تواند منجر به رعایت زمان‌بندی و تهیه طرح‌های تفصیلی هیرکانی در موعد مقرر شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید