Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی تاکید کرد؛

برخورد با گران‌فروشی در بازار کالاهای اساسی

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی بر برخورد با گرانفروشی در بازار کالاهای اساسی تاکید کرد.

برخورد با گران‌فروشی در بازار کالاهای اساسی

مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید در مرغداری‌ها طی روزهای اخیر قیمت مرغ و تخم مرغ افزایش یافت تا در سال موسوم به رشد تولید شاهد کاهش تولید در کشورمان نباشیم.

وی افزود: به‌طوری که رسما قیمت مرغ گرم کیلویی 73 هزار تومان برای مصرف کنندگان و قیمت تخم مرغ نیز درب مرغداری‌ها 47 هزار و 300 تومان و برای مصرف کنندگان 56 هزار تومان تعیین شد. انتظار می‌رود قیمت هرشانه یک کیلو و 800 گرمی تخم مرغ به حدود 100 هزار تومان رسیده باشد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی خاطر نشان کرد: طبیعتا هر بازاری که به صورت رسمی افزایش قیمت به خود می‌بیند، تا دو هفته با چالش‌های قیمتی روبروست به همین دلیل بازار مرغ و تخم مرغ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

امراللهی ادامه داد: با هر گونه گرانفروشی در فروش مرغ و تخم مرغ و سایر کالاهای اساسی در بازار برخورد می‌کنیم. پرونده‌هایی در این خصوص تشکیل شده و این روند نیز ادامه‌دار خواهد بود.

وی با اشاره به تخفیف کالاهای اساسی در فروشگاه‌ها در قالب طرح فجر تا فطر گفت: طبیعتا وزارت جهاد کشاورزی با همکاری با فروشگاه‌های سراسر کشور و تشکل‌های مختلف به عرضه این کالاها و در دسترس بودن آنها برای عامه مردم در قالب طرح‌های مختلف کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید