Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد:

ضرورت آموزش برنامه‌ریزی‌شده فعالان حوزه کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کشاورزی باید به دو حوزه رایج و سرمایه‌گذاری‌های جدید تقسیم‌بندی شده و بر اساس این تقسیم‌بندی، نیازهای آموزشی شناسایی شود و برنامه‌های آموزشی نیز تدوین شوند.

ضرورت آموزش برنامه‌ریزی‌شده فعالان حوزه کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه نظام نوین ترویج، افزایش عملکرد و ارتقا بهداشت محصولات غذایی تولید شده در این حوزه را حاصل آموزش و ترویج بهره‌برداران و کشاورزان دانست و افزود: آموزش و ترویج نقشی ویژه‌ای در افزایش علم و تجربه کشاورزان و بهره‌برداران داشته است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای اجرایی باید بررسی‌های میدانی خود را وارد حیطه آموزش کنند، گفت: باید در مرحله اول، نیازهای آموزشی خود را از واحدهای تخصصی، مدیریت‌ها و مراکز جهاد کشاورزی، کشاورزان شاخص و مددکاران ترویجی احصا و شناسایی کنیم و براساس این نیازها برنامه‌ریزی آموزشی خود را طراحی و تدوین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش ضریب نفوذ در بخش کشاورزی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با ورود به مؤثر خود می‌توانند مسائلی مانند تنظیم ماشین‌آلات کشاورزی را یک ‌بار برای همیشه حل کنند و با این راهکار دانش بهره‌برداران با سرعت بسیار بالایی افزایش خواهد یافت.

فتحی با تقسیم‌ بندی حوزه کشاورزی به کشاورزی سنتی و رایج و کشاورزی مبتنی بر سرمایه‌گذاری‌های جدید، بیان کرد: باید آموزش‌های خود را برای هر گروه به‌صورت مجزا ارائه دهیم و به ‌تناسب نیازهای هر گروه به آن‌ها آموزش بدهیم چراکه نیازها متمایز است و زمانی که به آموزش هر گروه باید اختصاص یابد نیز متفاوت است.

وی افزود: در حوزه کشاورزی سنتی و رایج استان ظرفیت‌های زیادی برای آموزش وجود دارد و باید از ظرفیت‌های تشکل‌ها و بخش‌ها دیگر نیز در این حوزه استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ایجاد تشکل‌های گلخانه داران در استان را با توجه به وسعت بیش از 300 هکتاری گلخانه‌های آذربایجان شرقی یک ضرورت دانست و گفت: نظام‌مهندسی کشاورزی باید تلاش کند تا مهارت‌های عملی را به فارغ‌التحصیلان کشاورزی آموزش دهد و اقدامات برنامه‌ریزی‌شده و عملی برای انجام این مهم انجام شود.

وی اضافه کرد: اگر در کشاورز احساس نیاز ایجاد شود خود برای آموزش دیدن پیش‌قدم خواهد شد.

فتحی عنوان کرد: در حوزه زراعت نیز مانند گلخانه‌ها باید یک کارشناس در کنار کشاورز به‌عنوان مسئول فنی وجود داشته باشد تا به هدفی که در این حوزه داریم، برسیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید