Iranian Agriculture News Agency

افزایش 25 درصدی خرید گندم در خوزستان

خرید گندم در خوزستان از مرز یک میلیون تن گذشت.

افزایش 25 درصدی خرید گندم در خوزستان

 

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با بیان این مطلب که خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است، گفت: خرید گندم از کشاورزان خوزستانی از مرز یک میلیون تن گذشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: برداشت محصولات پاییزه در استان به اوج خود رسیده و همچنان ادامه دارد.

تورج نوروزی  افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه کمباین کار برداشت محصولات پاییزه گندم، کلزا و جو را در استان بر عهده دارند.

وی در ادامه به تامین سوخت کمباین‌ها در استان اشاره و اضافه کرد: با هماهنگی و پیگیری‌های انجام شده در سطح استان و وزارتخانه و همکاری شرکت فرآورده‌های نفتی، مشکلی در زمینه تامین سوخت کمباین‌ها وجود ندارد.

نوروزی بیان کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۵ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده که این میزان نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

نوروزی اضافه کرد: تا کنون بیش از ۴ هزار میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب و از طریق بانک عامل (کشاورزی) به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی توضیح داد: امیدواریم به یاری خداوند و همکاری تمامی دست‌اندرکاران بتوانیم کار خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را همچون سال‌های قبل به نحو احسن انجام دهیم و استان خوزستان همچنان پیشتاز تولید گندم کشور باشد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید