Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از پاتایا مالی:

مطالبه از دولت تایلند برای مقابله با خشکسالی

بخش صنعتی و بازرگانی تایلند از دولت خواسته تا تمهیداتی را برای مقابله با خشکسالی و کمبود آب که بر مشاغل و مصرف کنندگان تأثیر گذاشته، بیاندیشد.

مطالبه از دولت تایلند برای مقابله با خشکسالی

به گزارش ایانا به نقل از پاتایا مالی، «کمیته دائمی مشترک بازرگانی، صنعت و بانکداری» تایلند (JSCCIB) نسبت به خشکسالی احتمالی که احتمالا تأثیر مخربی بر بخش‌های کشاورزی و صنعتی خواهد داشت، ابراز نگرانی کرد. این کمیته اعلام کرد که اثرات احتمالی خشکسالی، بار مالی را بر دوش مشاغل و مصرف کنندگانی که از پیش تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی نفت و افزایش قبوض انرژی قرار گرفتند، بیشتر خواهد کرد.

«کرینگ کرای تینوکول» رئیس فدراسیون صنایع تایلند و عضو JSCCIB اظهار داشت که دولت باید اقدامات مناسبی را برای مقابله با این مشکل ارائه کند تا مردم شاهد افزایش هزینه‌های زندگی خود در ماه‌های آینده نباشند. او گفت که کمیته دائمی مشترک بازرگانی، صنعت و بانکداری طی نامه‌ای به نخست وزیر از دولت می‌خواهد که این موضوع را در اولویت قرار دهد.

خشکسالی در حال حاضر در بسیاری از نقاط تایلند بحث روز است، اما تغییرات آب و هوایی ممکن است وضعیت را تشدید کند، به ویژه در مناطقی که منابع آبی محدودی دارند. احتمال وقوع این امر کاهش تولید را به همراه خواهد داشت که منجر به افزایش قیمت مواد غذایی و همچنین اثرات منفی بر صادرات مواد غذایی می‌شود.

«فاچارافوت نونتراماس» معاون اجرایی و اقتصاددان ارشد بانک کرونگتای گفت که این کمیته به ویژه نگران خشکسالی در شرق تایلند است زیرا این منطقه منابع آب فراوانی ندارد.

وی گفت: خشکسالی یک مشکل مزمن در این منطقه است و بیم آن می‌رود که تغییرات اقلیمی وضعیت را بدتر کند.

رونگروت رنگسیوپاش رئیس و مدیر اجرایی گروه سیام سمنت (بزرگترین شرکت صنعتی تایلند) پیش از این نگرانی‌های خود را در مورد خشکسالی به‌عنوان یک عامل خطرساز که بهبود اقتصادی را در سال جاری مختل می‌کند، ابراز کرده بود.

او گفت که پیش‌بینی می‌شود خشکسالی منتج از چرخه‌های آب و هوایی ال نینیو (El Niño) باعث کمبود آب شده، در نتیجه بر بخش کشاورزی تأثیر می‌گذارد و در نهایت قدرت خرید کشاورزان را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید