Iranian Agriculture News Agency

اختصاص 240 میلیارد تومان برای حفاظت از جنگل‌های بلوط

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 240 میلیارد تومان برای حفاظت و صیانت از منابع ملی از جمله جنگل‌های بلوط استان اختصاص یافت.

اختصاص 240 میلیارد تومان برای حفاظت از جنگل‌های بلوط

به گزارش ایانا به نقل از موج، سعید جاوید بخت بیان کرد: 240 میلیارد تومان در قالب متمم سفر رئیس جمهوری و برخی از اعضای هیئت دولت به این استان، برای حفاظت و صیانت از منابع ملی از جمله جنگل‌های بلوط اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار در یک بازه زمانی 3 ساله باید تخصیص یابد، عنوان کرد: یعنی 20 میلیارد تومان برای تامین و تجهیز در نظر گرفته شده که دو میلیارد آن تا کنون تخصیص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین 20 میلیارد تومان دیگر برای طرح صیانت از جنگل‌ها بوده که تاکنون 13میلیارد تومان تخصیص یافته است‌.

جاویدبخت بیان کرد: 200 میلیارد تومان دیگر نیز مربوط به آبخیزداری است که در سال 1401 نیز 8 میلیارد تومان تخصیص یافته و مابقی نیزدر مدت باقی مانده از 3 ساله باید نقدینگی 100 درصد داشته باشد.

وی ادامه داد: چون این اعتبارات از محل متمم سفر بوده و تاریخ ابلاغ آنها در نیمه دوم سال 1401 بوده، بدون شک در 3 سال انشاءلله مصوبات اجرا خواهد شد.

جاویدبخت افزود: سرجمع تخصیص منابع مالی در همین مدت محدود حدود 24میلیارد تومان بوده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم به حفاظت از اراضی ملی و جنگل‌ها دارد.

وی این را هم گفت که جنگل‌ها و مراتع سرمایه ارزشمند استان محسوب می‌شوند و تخریب این منابع موجب نابودی اکوسیستم و پوشش گیاهی خواهد شد و در چنین شرایطی وظیفه همگانی است تا در زمینه حفظ و حراست از منابع طبیعی تلاش کنیم و با اقدامات مناسب و برنامه‌ریزی دقیق از تخریب منابع طبیعی و حریق احتمالی در جنگل‌ها و مراتع جلوگیری شود.

جاوید بخت تاکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای نیروهای حفاظتی، بهره‌برداران و ساکنان بومی و محلی همچنین تشکل‌های مردم‌نهاد، دهیاری‌ها و شورای روستا ضروری است.

وی خط ارتباطی 139 و 1504 را یک ظرفیت مناسب برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها عنوان کرد و گفت: این خط‌های ارتباطی از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری استان به مردم اعلام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید