Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از کپیتال دیسپچ:

مافیای کشاورزی جمهوریخواهان آمریکا در آیوا

نام ایالت آیووا، همواره در معادلات سیاسی آمریکا دارای اهمیت بالایی بوده است! آیووا، ایالتی است در ایالت‌های غرب میانه آمریکا و در ۲۸ دسامبر ۱۸۴۶ به عنوان بیست و نهمین ایالت به آن کشور پیوست. پایتخت و شهر مهم آن دی‌موین است.این ایالت در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا هر چهار سال یک بار حائز اهمیت ویژه‌ای است. ۹۱ درصد مردم این ایالت سفیدپوست و بقیه، رنگین پوست هستند. تحقیقات کشاورزی در ایالت آیووا، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا این ایالت به لحاظ جغرافیایی، در مرکز قسمت شمالی ایالات متحده آمریکا، میان رود می‌سی‌سی‌پی و رود میسوری قرار گرفته‌است. اما طی روزهای اخیر، این ایالت نسبتا کوچک در آمریکا، به یکی از اصلی‌ترین کانون‌های خبری این کشور در حوزه کشاورزی تبدیل شده است!

مافیای کشاورزی جمهوریخواهان آمریکا در آیوا

به گزارش ایانا به نقل از کپیتال دیسپچ، صورت مسئله این است که کریس جونز، استاد دانشگاه و محقق حوزه کشاورزی و امنیت غذایی در دانشگاه آیووا، از توقف نگارش انتقادات و تحقیقات خود در فضای مجازی( وبلاگ شخصی) خبرداد. کریس جونز که اخیرا انتقادات صریحی را در خصوص کیفیت آب کشاورزی و نحوه زراعت در این ایالت مطرح می‌کرد، با تهدید دو سناتور جمهوریخواه ایالت آیووا ناچار شده است این روند را متوقف کند. به گفته این محقق، دو سناتور جمهوری‌خواه، دانشگاه  آیووا را تحت فشار قرار دادند تا وی ( کریس جونز) از ادامه انتقادات خود نسبت به این موضوعات و ارائه آنها در فضای عمومی دست بردارد! این سناتورها روسای دانشگاه آیووا را تهدید کرده‌اند که در صورت استمرار این موضوع، بودجه عمومی و سالیانه آنها که قاعدتا سناتورها نقش مهمی در تصویب آن دارند در خطر خواهد بود.

یکی از این سناتورها، "زومباخ"نام دارد. فردی که ادعای کریس جونز را تکذیب کرده و مدعی شده است هیچ وقت به دلیل محتوای یک وبلاگ، تهدیدی برای یک موسسه تحقیقاتی یا دانشگاه به لحاظ مالی ایجاد نمی‌شوند! هر گونه ادعایی در این خصوص توهین آمیزاست.

اما کریس جونز طرح این موضوع از سوی سناتور جمهوریخواه ایالت آیووا را نوعی فرافکنی قلمداد می‌کند. او ( جونز) ادعا کرده است که حتی پس از توقف انتشار مطالب وی علیه سیاست‌های ایالتی در آیووا در حوزه کشاورزی، برخی بودجه‌های تحقیقاتی و نظارتی که قرار بوده به دانشگاه آیووا اختصاص داده شود، متوقف شده است. جونز به "کپیتال دیسیچ"در این خصوص می‌گوید:

"آنها ( سناتورهای آمریکایی) در ابتدا مطالبه‌ای محدود را مطرح می‌کنند اما در آینده، موارد دیگر و بیشتری را از شما می‌خواهند. این بازی باید در یک نقطه متوقف شود. مردم تا چه زمانی می‌توانند این رویکرد را تحمل کنند؟"

جونز گفت که ظاهراً سناتورها از دو پست او ناراحت شده‌اند و نسخه‌های چاپی مطالب وی را در اختیار یکی از مقامات دانشگاه قرار داده‌اند .جونز با بازگو کردن آنچه توسط یک مافوق به او گفته بود، گفت: «ببین، تو نمی‌توانی اینجا باشی و برای برنامه‌های مختلف از طریق دانشگاه پول بخواهی در حالی که این کار را ادامه می‌دهی».

این موارد شامل پستی بود که کیفیت آب را به‌عنوان یک مسئله عدالت اجتماعی بررسی می‌کرد و همچنین، افشاگری‌هایی را در خصوص فعالیت‌های اختصاصی ( و فراقانونی) یکی از پسرهای رومباخ سناتور جمهوریخواه در آیووا مطرح ساخته بود

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید