Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان منابع‌طبیعی اعلام کرد؛

اختصاص 2369 میلیارد تومان اعتبار از محل تهاتر حوزه نفت به طرح‌های آبخیزداری

مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان منابع‌طبیعی گفت: اجرای پروژه آبخیزداری و اختصاص 2369 میلیارد تومان از محل تهاتر حوزه نفت، به این بخش، مهم‌ترین برنامه‌ها ما برای سال جاری است.

اختصاص 2369 میلیارد تومان اعتبار از محل تهاتر حوزه نفت به طرح‌های آبخیزداری

محمد فرامرز مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره برنامه‌های این بخش در سال 1402 بیان کرد: درسال جاری دو هزار و 369 میلیارد تومان از محل تهاتر حوزه نفت به طرح‌های آبخیزداری، اختصاص یافته است. ابلاغ موافقت‌نامه هم در این خصوص انجام شده است. بقیه اعتبارات ابلاغ شده و در مرحله برنامه‌ریزی قرار دارد. همچنین در حوزه معاونت آبخیزداری 11 طرح داریم که در دست بررسی قرار دارد.

وی افزود: برنامه‌های متنوعی را در حوزه عملیات بیولوژیک، مکانیکی و مدیریت در سطح کشور داریم. بالغ بر یک میلیون 200 هزار هکتار سطح اجرایی عملیات آبخیزداری در برنامه اجرایی مصوب امسال، قرار گرفته است. اجرایی شدن تمام برنامه‌ها و امور مربوط به آن، متصل به حوزه تخصیصی اعتبارات است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان تهران درباره اهمیت تصویب لایحه جامع آبخیزداری تاکید کرد: مهم ترین برنامه ما در سال 1402 متصل به لایحه آبخیزداری است و با تصویب نهایی این لایحه بسیاری از مشکلات ما در حوزه آبخیزداری حل می‌شود.

فرامرز ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری این لایحه مراحلش را طی خواهد کرد. پروژه‌های آبخیزداری با خلاء قانونی مواجه نیستند، اما در مورد انسجام سازمانی و نقش مشارکت مردم و برای آن که مدیریت حوضه آبخیز با چالش زیست محیطی مواجه نشود، تهیه و تصویب این لایحه ضروری بود.

وی در پایان تاکید کرد: اجرای پروژه آبخیزداری و اختصاص 2369 میلیارد تومان از محل تهاتر حوزه نفت، به این بخش، مهم‌ترین برنامه ما در حوضه آبخیزداری سال جاری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید