Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل شیلات استان بوشهر:

۱۸ مزرعه پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: در سال گذشته در زمینه پرورش ماهی در قفس ۱۱۷ مجوز در استان بوشهر داشتیم که ۱۸ مزرعه به بهره‌برداری رسید.

۱۸ مزرعه پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا از بوشهر، عقیل امینی بیان کرد: در زمینه پرورش میگو در سال جدید هفت هزار و ۲۵۹ هکتار زمین مفید زیر کشت در استان بوشهر داریم.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: در زمینه مراکز تکثیر میگو در سال جاری ۲۳ کارگاه جدید در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر درباره وضعیت پروش ماهی در قفس در سطح استان با اشاره به راه‌اندازی 18 مزرعه، بیان کرد: در حال حاضر ۴۶ قفس در حال مونتاژ است و یازده مزرعه ۵۰۰ تنی برای افتتاح داریم و سه مزرعه در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در  بحث بچه ماهی با مشکل مواجه شدیم، افزود: یک شرکت در استان بوشهر با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه لارو داریم و تا پایان سال نیز پنج کارگاه بچه ماهی کلنگ‌زنی خواهد شد.

امینی ادامه داد: در تنگستان تعاونی‌های صیادی را با تولید ماهی در قفس درگیر کردیم و شرکت‌هایی با قفس‌های ۵۰ تنی از طریق بنیاد برکت و تسهیلات استانی پرداخت شده است. کل سرمایه‌گذاری این بخش ۸۲۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و ۷۳ میلیارد تومان اعتبار دولتی بوده است.

مدیرکل شیلات بوشهر تصریح کرد: تولید و توسعه ماهیان خاویاری در دشتستان در دستور کار است.

وی ادامه داد: سال گذشته نمایشگاه تخصصی شیلات را برگزار کردیم که استقبال خوبی شد. بنا داریم این نمایشگاه را به صورت سالانه در دی ماه برگزار کنیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید