Iranian Agriculture News Agency

ضرورت توسعه بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

ضرورت توسعه بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یکی از ضرورت‌های توجه به امنیت غذایی، توسعه بخش کشاورزی از طریق بهره‌وری و استفاده بهینه از خاک و آب است که چهارمحال و بختیاری به این سمت در حال حرکت است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای تحقق شعار سال است و رشد تولید، در این بخش با استفاده بهینه از منابع قابل اجرا است.

غلامعلی حیدری یادآور شد: در دولت سیزدهم به بخش کشاورزی استان توجه ویژه‌ای شده و توسعه گلخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری در این دولت در حال اجرا است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید هدف‌گذاری برای توسعه گلخانه‌ها تا سطح ۵۰۰ هکتار در طول چهار سال آینده در استان انجام شود و محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در این حوزه وجود ندارد.

حیدری با اشاره به اینکه توسعه گلخانه‌ها باتوجه به محدودیت منابع آبی و اشتغال بالا در این حوزه باید در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار بگیرد، عنوان کرد: موانع پیش‌روی احداث و توسعه گلخانه‌ها باید برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره ظرفیت کشاورزی و دامپروری استان تاکید کرد: این استان برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان و طرح‌های آزمایشی (پایلوت) گیاهان دارویی و کشاورزی آمادگی لازم برای همکاری با وزارت جهادکشاورزی را دارد.

حیدری افزود: رئیس جمهور بر تقویت بخش کشاورزی و دامپروری چهارمحال و بختیاری تاکید کرده است و انتظار می‌رود این بخش در استان عملیاتی شود.

به گفته وی، چهارمحال و بختیاری دارای نرخ بیکاری بالایی است که برای ایجاد اشتغال در این استان باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.مشکل بیکاری باعث بروز معضلاتی از جمله مهاجرت از این منطقه به سایر نقاط دیگر شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ریشه برخی از مشکلات اجتماعی ناشی از بیکاری و نبود اشتغال است، گفت: یک هم‌افزایی و هم‌فکری در خصوص ایجاد اشتغال به‌ خصوص از سوی وزارت جهادکشاورزی نیاز است که انجام شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید