Iranian Agriculture News Agency

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی:

سامانه سیام به‌زودی توسط سازمان دامپزشکی افتتاح می‌شود

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: یکی از دستاوردهای مهم سازمان دامپزشکی ایجاد سامانه یکپارچه ارتباط مردمی (سیام) است. به‌زودی این سامانه به‌عنوان نخستین سامانه یکپارچه ارتباط مردمی افتتاح می‌شود.

سامانه سیام به‌زودی توسط سازمان دامپزشکی افتتاح می‌شود

امین اسدی با حضور در دفتر خبرگزاری ایانا و گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه با اعلام این خبر گفت: نحوه پاسخگویی به مردم برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد. در دولت الکترونیک مردم باید در سریع‌ترین زمان ممکن به خدمت مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

وی افزود: ایجاد چنین سامانه‌ای به‌صورت یکپارچه، متحدالشکل و منظم در دولت بی‌سابقه است. 

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی توضیح داد: سامانه سیام از شش زیرسامانه تشکیل شده است که ارتباط شبانه روزی مردم با سازمان دامپزشکی و ادارات تابعه را به صورت برخط (آنلاین) و برون خط (آفلاین) ممکن می‌کند. در واقع تلاش ما بر این بود که مردم عزیز در روستاها هم بتوانند بدون نگرانی جهت اعلام گزارش تخلفات، مشاوره‌های دامپزشکی و ... با ما در ارتباط باشند.

امین اسدی در معرفی زیر سامانه‌های سامانه سیام گفت: یکی از این زیرسامانه‌ها، سامانه سوت‌زنی است که گزارش‌های آن مستقیما در اختیار مدیر مربوطه قرار گرفته، در اسرع وقت پیگیری می‌شود. از فرد سوت‌زن، مطابق قانون قدردانی می‌شود. 

وی در ادامه گفت: در بخش گفت‌وگو یا چت برخط (آنلاین) نیز برای ارتباط شبانه‌روزی با متخصص دامپزشک، برای مشاوره دامپزشکی در تهران و استان‌ها، برقرار می‌شود. این بخش یکی دیگر از زیرسامانه‌های طراحی شده است که گزارش‌گیری آن نیز انجام شده و نحوه پاسخگویی متخصصان دامپزشکی در این سامانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

اسدی به سامانه تلفنی۱۵۱۲ اشاره کرد و گفت: این یکی دیگر از زیربخش‌های سامانه سیام است، که در هر شهرستان در صورت تماس با شماره  1512  ارتباط با اداره دامپزشکی همان شهرستان برقرار شده و مدیر مربوطه پاسخگو خواهد بود. این مکالمات ضبط شده و ما بر روی عملکرد و پاسخگویی پرسنل خود نظارت کامل داریم.

وی در ادامه سامانه پیامکی سازمان را معرفی کرد و افزود: سامانه پیامکی یکی از سامانه‌های برون خط( آفلاین) ماست که هم‌میهنان عزیز از این طریق نیز می‌توانند مشکلات و سوالات خود را مطرح کنند. 

اسدی ادامه داد: دسترسی آزاد به انتشار اطلاعات و ارتباطات مردمی، بخش دیگری از این سامانه است. 

مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی در توضیح رصد نحوه پاسخگویی در این سامانه گفت: پاسخگویی همکاران ما در حدود چهارصد اداره شهرستانی دامپزشکی، توسط سامانه رصد شده، گزارش آن به‌صورت منظم و دوره‌ای بررسی می‌شود. بر اساس اطلاعات تعریف شده، ارزیابی عملکرد همکاران انجام می‌شود.

وی تاکید کرد:  نحوه پاسخگویی به مردم برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد. در دولت الکترونیک مردم باید در سریع‌ترین زمان ممکن به خدمت مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

وی در نهایت اعلام کرد:  در حال حاضر اقدامات زیر ساختی این سامانه در دست انجام است. فاز اول بهره‌برداری این سامانه همزمان با روز روابط عمومی در اواخر اردیبهشت ماه جاری راه‌اندازی خواهد شد. با این وجود سازمان دامپزشکی پیش از راه‌اندازی سامانه نیز ارتباط تنگاتنگ خود را با مردم حفظ کرده است. سال گذشته یک مورد گزارش فروش گوشت تک‌سمی‌ها را از یکی از شهرستان‌های کشور دریافت کردیم که بلافاصله بررسی و مطابق قانون با فرد خاطی برخورد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید