Iranian Agriculture News Agency

کشف 100 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی در گتوند

100 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی در شهرستان گتوند کشف و ضبط شد.

کشف 100 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی در گتوند

 

 به گزارش  خبرنگار ایانا از  خوزستان، سرپرست اداره دامپزشکی گتوند گفت: تیم‌های بازرسی بهداشتی و صنفی ادارات دامپزشکی و صمت نسبت به رصد و بازرسی از سردخانه‌های نگهداری مواد خام دامی در سطح شهرستان اقدام کردند. در این بازدید 100 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی که به دلیل تغییرات ارگانواپتیکی قابلیت مصرف نداشتند،  کشف و ضبط گردید.

هادی احمد فخرالدین افزود: پس از انجام مراحل قانونی و اخذ حکم از مرجع قضایی فرآورده‌های کشف شده که قابلیت مصرف انسانی را نداشته اند، مطابق دستور العمل‌های سازمان دامپزشکی کشور معدوم و از زنجیره مصرف خارج شدند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کلیه فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت مرغ تازه  و منجمد و ... باید طبق مجوزهای بهداشتی، قرنطینه‌ای و تحت نظارت دامپزشکی به شهرستان حمل و مطابق با دستورالعمل‌های دامپزشکی نگهداری شوند .

احمد فخر الدین بیان کرد: بازرسی‌های کارشناسان اداره دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی به منظور اطمینان از سلامت غذایی جامعه با جدیت ادامه خواهد یافت. شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مواد خام دامی مشکوک، مراتب را سریعاً، به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید