Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد:

آموزش مهارتی تنظیم و کالیبراسیون سمپاش‌ها در آذربایجان شرقی

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: کارگاه تخصصی آموزش مهارت « تنظیم و کالیبراسیون سمپاش‌ها » برای کارشناسان و مروجان مسئول پهنه‌ها و کاربران سمپاش‌های خدمات رسان برگزار شد.

آموزش مهارتی تنظیم و کالیبراسیون سمپاش‌ها در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، آیت الله عبادپور افزود: آموزش‌های مهارتی بهره‌برداران با هدف بهبود، ارتقا و ترمیم مهارت­‌های فنی شاغلان بخش و ایجاد مهارت‌­های جدید فنی برای جوانان روستایی، متقاضیان و علاقمندان به ورود به بخش کشاورزی در راستای اهداف برنامه‌­های توسعه‌­ای و راهبردی وزارت جهادکشاورزی است. از طریق تربیت نیروی انسانی ماهر، نیمه ماهر و کارآفرین در بخش؛ براساس استانداردهای شغلی ارائه می‌­شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شروع فصل سمپاشی‌های بهاره در باغات و مزارع برای مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز، آموزش‌های مهارتی تنظیم و کالیبراسیون سمپاش‌ها برای کاهش هزینه‌های سپماشی، افزایش اثربخشی و همچنین حفاظت از محیط زیست در 8 منطقه از استان با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد.

عبادپور اضافه کرد: این آموزش‌ها عمدتاً شامل تنظیم و کالیبراسیون سمپاش‌های پشت تراکتوری، لانس‌دار و توربولاینر بوده و به صورت عملی در باغات و مزارع به شرکت‌کنندگان در دوره آموزش‌های لازم ارائه شد. 

 این آموزش‌ها در 8 شهرستان استان به صورت منطقه‌ای و با حضور مروجان، کارشناسان و بهره‌برداران شهرستان‌های همجوار تشکیل شده و بیش از 520 نفر در این کارگاه‌ها شرکت کرده و با شیوه‌های علمی و عملی کالیبراسیون انواع سمپاش‌ها آشنا شدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید