Iranian Agriculture News Agency

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه خبر داد:

پیش بینی تولید ۱۱۰۰ تن گوشت ماهی در شهرستان مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه از پیش‌بینی تولید یک هزار و 100 تن گوشت ماهی در شهرستان مراغه در سال 1402 خبر داد.

پیش بینی تولید ۱۱۰۰ تن گوشت ماهی در شهرستان مراغه

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سعید خیراندیش، با اشاره به اهمیت مصرف گوشت ماهی در رژیم غذایی افزود: آبزیان منبع خوبی از پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا بوده و حاوی مقادیر کافی از اسیدهای آمینه ضروری هستند و با میزان اسید آمینه ضروری گوشت قرمز برابری می‌کند.

وی ادامه داد: کشت آبزیان به دلایل زیادی به عنوان عمـومی‌تـرین و مـوثرترین راهکـار برای تولید پروتئین در آینده شناخته شده است. شهرستان مراغه با دارا بودن حدود ۵۱ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی رتبه دوم استانی را در این خصوص به خود اختصاص داده است. شهرستان مراغه در تولید گوشت ماهی در سطح استان پیشتاز است.

خیراندیش در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود یک میلیون و 800 هزار  قطعه بچه ماهی سردابی در سطح مزارع پرورش شهرستان رها سازی شود، از این میزان رها سازی حدود یک هزار و 100 تن گوشت ماهی تولید خواهیم داشت.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان افزود: امید است با اتمام پروژه شهرک شیلات منطقه زینق شهرستان مراغه و آبگیری و راه اندازی مزارع آن جهش چمشگیری در تولید گوشت ماهی شهرستان رخ بدهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید