Iranian Agriculture News Agency

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان تات با دانشگاه پیام نور

تفاهم نامه آموزشی، پژوهشی، نوآوری و منابع انسانی با 18 زمینه مشترک میان سازمان تات و دانشگاه پیام نور منعقد شد.

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان تات با دانشگاه پیام نور

به گزارش روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش وترویج کشاورزی، این تفاهم‌نامه روز یکشنبه به امضای خیام نکویی معاون وزیر ورئیس سازمان تات و ابراهیم تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور رسید. 

در این مراسم رئیس سازمان تات با اشاره به ضرورت استفاده از  ظرفیت  اعضای هیات علمی دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور جهت رونق، توسعه و دانش بنیان شدن بخش کشاورزی، بیان کرد: سازمان تات با داشتن  2 هزار هیات علمی  در 21 موسسه و مرکز علمی، 35 مراکز تحقیقات آموزشی استانی و 314 ایستگاه در سراسر کشور همچنین  مجموعه آزمایشگاه، تجهیزات و امکاناتی که در این 56 مجموعه وجود دارد ، به مجموعه‌ای بی‌نظیر در بخش کشاورزی تبدیل شده است. این سازمان در دستیابی به امنیت غذایی پایدار نقش کلیدی را در وزارت جهادکشاورزی بر عهده دارد. 

وی افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی را از مهم ترین رسالت‌های سازمان تات دانست و گفت: افزایش ضریب نفوذ دانش، علم و فن‌آوری در بخش کشاورزی می‌تواند با کاهش هزینه‌ها ارتباط مستقیمی در سفره مردم داشته باشد. 

رئیس سازمان ادامه داد: اگر بخواهیم بدون تکیه بر حوزه علم و فن‌آوری و فقط با شرایط موجود که با محدویت منابع و تغییر اقلیم رو به رو هستیم، به تولید ادامه دهیم، این امر منجر به کاهش تولید خواهد شد؛ در حال حاضر با 125 میلیون تن تولید حدود 80 درصد از نیاز بخش را تامین می‌کنیم. ما معتقدیم که قابلیت تامین 20 درصد باقی مانده این نیاز در بخش وجود د ارد، مشروط به اینکه ظرفیت علمی و فن‌آورانه در بخش کشاورزی قرار بگیرد.

 وی ضمن اعلام آمادگی در اجرای تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه پیام نور عنوان کرد:  با اهتمامی که در مجموعه سازمان تحقیقات و دانشگاه پیام نور در اجرای این تفاهم نامه وجود دارد، امیدواریم  با عملیاتی شدن مفاد این تفاهم‌نامه شاهد  خیر و برکت برای هر دو حوزه باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مشترک سازمان تات و دانشگاه پیام نور هم افزایی این دو مرکز مهم علمی را  منشا تحولات در بخش کشاورزی دانست و ابراز امیدواری کرد: این تفاهم نامه بتواند جهشی در ارتباطات مشترک به‌وجود آورد و هم‌افزایی و تحول در تعامل  با دانشگاه پیام نور ایجاد کند. 

همچنین کریم احمدی صومعه معاون توسعه منابع و مدیریت سازمان تات با اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه توضیحاتی پیرامون 18 زمینه مشترک همکاری ارائه کرد.

وی قرار گرفتن دانشگاه پیام نور در کنار  آموزش و ترویج را در راستای اجرای ماموریت‌های سازمان تات و زمینه‌ای برای هم‌افزایی بین دستگاهی دانست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید