Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور عشایر خبرداد:

اجرای چهار طرح برای عبور عشایر از تولید معیشتی به تولید اقتصادی

رئیس سازمان امور عشایر از اجرای چهار طرح برای عبور عشایر از تولید معیشتی به تولید اقتصادی خبرداد.

اجرای چهار طرح برای عبور عشایر از تولید معیشتی به تولید اقتصادی

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، عباس پاپی‌زاده رئیس سازمان امور عشایر ایران در مراسم افتتاح اولین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون اردبیل با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری عشایر، بیان کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و تولیدی عشایر دارای اهمیت زیادی است.

وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این جشنواره با حضور سفرای کشورهای عضو اکو بتوانیم ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری عشایر را ترویج و یک درآمد مکمل را برای عشایر فراهم کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه برگزاری جشنواره کوچ عشایر اردبیل فرصتی برای معرفی توانمندی‌های عشایر در زمینه‌های مختلف است که می‌توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد، افزود: در گردشگری عشایر می‌توان کارهای جدیدی را با هدف درآمدزایی بیشتر برای جامعه عشایری شروع کرد تا این قشر زحمتکش با رغبت بیشتری به تولید بپردازند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های عشایر در کشور ناشناخته مانده است، افزود: با برگزاری جشنواره‌های عشایری می‌توان این قابلیت‌ها و توانمندی‌ها را احیا کرد.

پاپی‌زاده بیان کرد: با توسعه قابلیت‌های عشایر هم می‌توان به اقتصاد جامعه عشایری کمک کرد و هم برای جامعه شهرنشین فضای گردشگری و سفر ارزان قیمت فراهم کرد.

اعطای تسهیلات برای تولید گیاهان دارویی

رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان داشت: سازمان امور عشایر برنامه‌هایی را برای عبور عشایر از زندگی و تولیدات معیشتی به سمت تولیدات اقتصادی در دست اجرا دارد و چهار طرح را در این خصوص در دست اجرا داریم.

وی اظهار داشت: طرح توسعه گردشگری عشایر یکی از طرح‌های مهم است که در مناطق عشایری در دست اجرا است و طرح توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز، طرح توسعه گیاهان دارویی و طرح توسعه صنایع دستی عشایر نیز از دیگر طرح‌ها می‌باشد.

پاپی زاده افزود: این طرحها به تمام استان‌ها ابلاغ شده ضمن اینکه در کشت و جمع آوری گیاهان دارویی هم اقدامات خوبی متناسب با ظرفیت هر منطقه انجام شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: ظرفیت بسیار بزرگی در برخی از مناطق کشور در تولید گیاهان دارویی وجود دارد. دولت تسهیلات 4درصدی به میزان ۵۰هزار میلیارد ریال در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

اولین جشنواره بین المللی کوچ عشایر شاهسون اردبیل با حضور رئیس سازمان امور عشایر ایران، سفرای کشورهای عضو اکو و جمعی از مسئولین استان و عشایر 6 استان کشور در جعفر آباد مغان برگزار شد.

وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهر ماه ۱۳۹۸در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر اردبیل را برای سال ۲۰۲۳به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید