Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین:

عملیات مبارزه با آفت ملخ مراکشی در ۴۳۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی قزوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: تاکنون در سطح ۴۳۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان عملیات مبارزه با آفت ملخ مراکشی انجام شده است .

عملیات مبارزه با آفت ملخ مراکشی در ۴۳۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سعید صالحی گفت: عملیات مبارزه و کانون کوب با آفت ملخ مراکشی از ۶ فروردین ماه سال جاری؛ در اراضی پایش شده در روستاهای جکرود، خاکینه، کوربلاغ شروع و تاکنون این میزان مبارزه انجام شده است.

وی با بیان اینکه آفت ملخ مراکشی از آفات عمومی مهم است و هر ساله عملیات مبارزه با این آفت جهت جلوگیری از خسارت به مزارع و باغات در منطقه طارم سفلی انجام می‌شود، توضیح داد: در این راستا از اوایل اسفند سال ۱۴۰۱  پایش نقاط کانونی و آلوده در اراضی روستاهای خاکینه، کوربلاغ، کوگیر، نمکین و...، آغاز شده است.

صالحی عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت کلی این آفت تحت کنترل و پایش است. علاوه بر محلول پاشی در صورت نیاز قبل از ورود این آفت به مرحله بلوغ  و پروازی عملیات مبارزه با طعمه، مسموم پاشی انجام خواهد شد.

به گفته وی؛ برای مبارزه تاکنون ۲۸۰ لیتر سم تکنیکال مالاتیون مخصوص ULV و ۲۰۵۷ لیتر سم دلتامترین مصرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکیپ شبکه پایش، مراقبت، دیده بانی و مبارزه مرکز طارم سفلی با حمایت و پشیبانی سازمان جهاد کشاورزی استان نقش مهمی در کنترل و مبارزه با این آفت در منطقه داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید