Iranian Agriculture News Agency

مسابقات قرآن همکاران و خانواده سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: ورود به مباحث محتوایی قرآن در کنار قرائت و حفظ آن سبب می‌شود خانواده و شهری قرآنی داشته باشیم .

مسابقات قرآن همکاران و خانواده سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی درمراسم افتتاح مسابقات قرآن همکاران و خانواده سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با ابراز خوشحالی جهت از سرگیری این مسابقات بعد از اتمام همه‌گیری کرونا گفت: خداوند تبارک و تعالی انسان را به گونه‌ای خلق کرده است که به‌طور فطری به‌دنبال دستیابی به سعادت و کمال است و خداوند تنها کسی است که به سعادت و شقاوت انسان واقف بوده و مسیر دستیابی به آن را به خوبی می‌داند. از این رو قرآن به عنوان کلام خداوند بهترین کتاب برای بیان راه های رسیدن به این هدف است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد: سفارشات و توصیه‌های قرآن برای رسیدن به سعادت انسان فراوان است که به‌طور صریح و غیرصریح در دو قالب سعادت فرد و جامعه به آن پرداخته شده است، بر این اساس برترین هدف قرآن ساختن انسان در مسیر کمال و ایجاد مدینه فاضله است.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی با اشاره به سخنان آیت الله معرفت در ارتباط با اینکه از زمان حضرت آدم تا پیامبراسلام 124 هزار پیامبر و سه کتاب آسمانی نازل شده که قرآن کریم مکمل همه آنهاست و برای زندگی انسان کفایت می‌نماید، گفت: از آنجایی‌که خداوند واقف به زمان گذشته و حال و آینده است، باید قرآن و کلام خداوند مورد تفسیر و استفاده قرار گیرد.

وی یکی از شاخص‌های رسیدن انسان به سعادت در دنیا و آخرت را طبق قرآن، اقامه نماز ذکر کرد و گفت: نمازی که به سعادت بشر منجر می‌شود باید با حضور و خشوع باشد که در این صورت دورویی و ظلم در جامعه وجود نخواهد داشت. سپس عمل صالح به معنای قرار ندادن شریکی برای خداوند و احسان و نیکی به والدین و نخوردن مال یتیم و رعایت انصاف را به‌عنوان شاخص‌های دیگر عنوان کرد.

لازم به ذکر است در این دوره از مسابقات قرآنی ویژه همکاران و خانواده‌های آنان  بیش از ۲۴۰ نفر از همکاران و خانواده سازمان جهاد کشاورزی استان و ادارات تابعه شرکت داشته‌اند که با حضور ۱۲۰ نفر در رشته های حفظ و قرائت و ترتیل و اذان اعم از خواهران و برادران در محل مجتمع شهید کسایی سازمان جهاد کشاورزی انجام شد و هفته آینده نیز در رده مسابقه تفسیر و مفاهیم با حضور ۱۲۰ نفر انجام خواهد گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید