Iranian Agriculture News Agency

کاشت نهال‌های جنگلی با نخستین بارش پاییزی

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: استان‌های کشور تا پایان شهریور فرصت دارند براساس نقشه‌ها و جانمایی‌های تعیین شده از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، حفر چاله برای کاشت نهال‌های جنگلی را انجام دهند.

کاشت نهال‌های جنگلی با نخستین بارش پاییزی

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رضا احمدی به خبرنگار ما گفت: با نخستین بارش پاییزی، غرس نهال‌های جنگلی در کشور در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت آغاز می‌شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم نهایت بهره را از باران پاییزی و زمستانی برای اجرای این طرح ببریم.

احمدی اظهار داشت: جانمایی برای کاشت نهال‌ها و انتخاب نوع گونه‌ها به صورت علمی و با همکاری موسسه تحقیقات جنگل و مرتع و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان‌ها صورت می‌گیرد.

وی در همین حال تاکید کرد: ما هیچ کاری را بدون نظر کمیته علمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام نمی‌دهیم ضمن آن که ارتباط و همکاری ما با موسسه تحقیقات جنگل و مرتع دوسویه است و از یافته‌های محققان پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری هم بهره می‌بریم.

احمدی ادامه داد: ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها بر اجرای کاشت نهال‌ها نظارت خواهند کرد.

وی درهیمن حال گفت: روستاییان هم در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت مشارکت خوبی دارند به طوری که برخی روستاییان اپلیکیشن‌هایی را ایجاد کردند تا براساس آن مشخص شود چه نهال‌هایی، توسط چه کسانی و در چه مکان‌هایی کشت می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید