Iranian Agriculture News Agency

برگزاری چهارمین کاروان ترویج الگوی کشت محصولات زراعی در ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت

چهارمین کاروان ترویج الگوی کشت محصولات زراعی ویژه کشت بهاره ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت در ۱۵ استان اولویت‌دار کشور برگزار می‌شود.

برگزاری چهارمین کاروان ترویج الگوی کشت محصولات زراعی در ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، هدف از برگزاری این کاروان ترویجی تشویق و ترغیب کشاورزان به مشارکت و همراهی در اجرای الگوی کشت محصولات زراعی، مساله‌یابی و پاسخ به پرسش فنی کشاورزان و ارایه راهکارها و معرفی دانش و فناوری‌های جدید است.

افزایش عملکرد در واحد سطح، ارتقای بهره‌وری آب، جایگزینی کشت محصولات استراتژیک و نوین، بیمه، مدیریت ریسک و تاب‌آوری، جهش تولید در دیمزارها و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه از رویکردهای چهارمین کاروان ترویج الگوی کشت محصولات زراعی ویژه کشت بهاره به شمار می‌روند.

این کاروان ترویجی با حضور محققان، کارشناسان، مروجان، خبرگان کشاورزی و راهبران ملی برنامه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران، هرمزگان، تهران و همدان برگزار می‌شود.

موسسات و مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه‌ها و موسسات علمی و آموزشی، شرکت‌های دانش‌بنیان، صندوق بیمه کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و صدا و سیما در برگزاری این کاروان ترویجی ویژه کشت بهاره مشارکت دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید