Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی:

روند کاهش شدید قیمت میوه در بازار آغاز شده است

کارگر با بیان این که تنوع عرضه میوه در بازار طی روزهای آینده با افزایش روبرو خواهد شد، گفت: روند کاهش قیمت انواع میوه آغاز شده و این فرآیند تا شهریور ماه ادامه دارد.

روند کاهش شدید قیمت میوه در بازار آغاز شده است

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره آخرین وضعیت تولید و توزیع میوه در کشور گفت: خوشبختانه در سال جاری با وفور تولید و عرضه میوه در سراسر کشور روبرو هستیم.

وی افزود: هر ساله در فروردین و اردیبهشت بازار میوه به سیاه بهار دچار می‌شود، به‌طوری که با افزایش شدید قیمت انواع میوه روبرو می‌شویم. این افزایش ناشی از فصلی است که استقبال از میوه‌های فصل قبل کمتر شده و میوه‌هایی جدید وارد بازار شده‌اند و این جابه‌جایی باعث افزایش قیمت می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال جاری این امر حادث نشده و با ورود میوه‌های جدید بازار به سمت کاهش قیمت می‌رود.

کارگر با بیان این که از قیمت میوه در بازار طی روزهای آینده به شدت کاسته خواهد شد، گفت: هر چه به سمت فصل گرم و شهریور ماه حرکت کنیم، تنوع میوه‌ها بیشتر و این امر سبب کاهش قیمت بیشتر خواهد بود.

وی افزود: در فروردین ماه قیمت میوه نوسان داشت که این نوسان ناشی از تورم در بسیاری از کالاها بوده است ولی چون مردم به صورت رومزه میوه خریداری می‌کنند، افزایش قیمت میوه ملموس‌تر است.

این مقام صنفی اذعان کرد: در سال جاری بار زیادی در میادین میوه و تره بار وجود دارد و افت محصولی نیز نداشتیم. از این رو شاهد آن هستیم که قیمت هندوانه از 30 هزار تومان به 7 هزار تومان و قیمت گوجه سبز از 100 هزار تومان به 50 هزار تومان و هویج به 5 هزار تومان رسیده است.

وی افزود: تولید سیب، پرتقال و کیوی به اتمام رسیده و خرید میوه‌های تابستانی در اولویت مردم قرار خواهد گرفت. آنها ترجیح می‌دهند این محصولات را در مجالس استفاده کنند، از طرف دیگر تا چندی دیگر هلو، شلیل و زردآلو نیز در بازار توزیع خواهد شد که این امور قطعا به کاهش قیمت سیب، پرتقال و کیوی منجر خواهد شد.

کارگر با بیان این که تنها کالایی که در کشورمان گران می‌شود و دوباره ارزان می‌شود میوه و تره بار است، افزود: مسئولین و بازرسان برای مقابله با گرانی میوه در بازار باید به میادین مرکزی میوه مراجعه کنند چون بدون شک این گرانی‌ها در میادین میوه و تره بار سطح شهر وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید