Iranian Agriculture News Agency

جلوگیری از بیابان‌زایی و انتشار ریزگردها با اجرای عملیات نهال کاری

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از آغاز اجرای عملیات نهال کاری، مراقبت و آبیاری در 100 هکتار از عرصه های بیابانی شهرستان گرمسار در راستای اجرای طرح های مدیریت مناطق بیابانی خبر داد و گفت: جلوگیری از بیابان‌زایی و انتشار ریزگردها مهم‌ترین هدف اجرای عملیات نهال کاری در این شهرستان است.

جلوگیری از بیابان‌زایی و انتشار ریزگردها با اجرای عملیات نهال کاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمد معین در حاشیه بازدید از اجرای طرح نهالکاری با اشاره به اینکه جلوگیری از بیابان‌زایی و انتشار ریزگردها مهم‌ترین هدف اجرای طرح‌های نهالکاری در مناطق بیابانی است، بیان کرد: اجرای این‌گونه پروژه‌ها به‌ویژه در کانون‌های درجه یک فرسایش بادی شهرستان هر ساله طبق طرح مصوب و با تخصیص اعتبارات استانی و ملی در حال اجرا است.

وی افزود: این پروژه در منطقه شورقاضی ایوانکی و در سطح 100 هکتاری با گونه‌های تاغ وآتریپلکس با تخصیص 6 میلیارد و نهصد میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، اجرا می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت: کاهش انتشار ریزگردها و فرسایش بادی، جلوگیری از افزایش گرد و غبار، تولید اکسیژن و ترسیب کربن از دیگر فواید نهالکاری و توسعه پوشش گیاهی در نواحی بیابانی است و کمبود اعتبارات مهم‌ترین و اصلی‌ترین چالش این بخش به شمار می‌رود.

معین افزود: این منطقه فاقد پوشش گیاهی است و امیدواریم این نهال کاری موجب افزایش پوشش گیاهی و حفاظت خاک در منطقه شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید